رای سبز دادستان شهرستان مرودشت در حمایت از محیط زیست

فارس_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: با توجه به رویکرد سبز دادستان این شهرستان و توجه به آموزه های محیط زیست، در رسیدگی به یکی از پرونده های قضایی اقدام به صدور رای برای متهم برای خرید یک دستگاه دمنده و اهدای آن به محیط زیست شهرستان کرد.

کلمه نیوز_ یوسف حسنی گفت: مدیریت بحران به ویژه دراطفای حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست مستلزم به تامین تجهیزات است که این مهم با خرید وسایل توسط اداره محیط زیست، نذر طبیعت از طریق خیرین و دوستداران محیط زیست و رای های سبز قضایی محقق می شود.

حسنی با تقدیر از اقدام سبز دادستان شهرستان مرودشت افزود: به کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که با هدف سیاست‌ حبس زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود و صاحب نظران معتقدند برکات بسیاری هم در پی دارد.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مرودشت ادامه داد: اگر در مفاهیم قوانین مجازات اسلامی تعمق کنیم، در فلسفه اصلی مجازات‌ها، چیزی جز بازسازی اخلاقی مجرم و بازگشت وی به جامعه نخواهیم دید. موضوعی که در سند تحول قضائی پیش بینی شده و اصلاح مجریان از طریق استفاده از نهادهای ارفاقی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس طراحی و پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: متخلفان محیط زیستی با بازگشت به طبیعت برای جبران آسیبی که به آن منطقه وارد کرده اند، با حکم سبز و نگاه ویژه حوزه قضائی گام بر می دارند.