کشف ۱۳۳ قلم کالای قاچاق سلامت محور در عطاری های شهرستان فیروزآباد

فارس_ در بازدید سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عطاری های شهرستان فیروزآباد، 133 قلم از کالاهای غیر مجاز و قاچاق در برخی از عطاری ها کشف شد.

کلمه نیوز_ کارشناس مسوول مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای اجرای گشت مشترک بازرسی و نظارت از عطاری ها در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه، کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه، با همراهی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد، به صورت سرزده از روند خدمت رسانی عطاری ‌های این شهرستان بازدید کردند.

«رامین یاری زاده» افزود: در بازدید از واحدهای عطاری شهرستان فیروزآباد، ۱۳۳ قلم از کالاهای غیر مجاز و قاچاق کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: در سال های اخیر، استقبال مردم از عطاری ‌ها افزایش یافته و برخی از عطاری ‌ها، اقدام به فروش داروهای غیر مجاز و در امر درمان دخالت می کنند که در این راستا به متصدیان مربوطه آموزش های لازم ارایه شد.

کارشناس مسوول مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه همچنین به بازدیدهای مستمر از عطاری ‌های سطح شهر، با حضور کارشناسان این اداره براساس مولفه ‌های قانونی معاونت غذا و دارو اشاره کرد.