اصلاح ۱۲۰۰ متر شبکه انتقال آب و آبشخور سایت گوزن زرد ارسنجان

فارس_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از اصلاح 1200 متر شبکه انتقال آب و آبشخور سایت گوزن زرد در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: با تعامل وهمکاری اداره راهداری شهرستان ارسنجان مسیری به طول ۱۲۰۰ متر از شبکه انتقال آب از خط اصلی به آبشخور وحوش در سایت گوزن زرد اصلاح شد.

کلمه نیوز_ حسن ابراهیمی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: به منظور تعویض و اجرای شبکه جدید وآبرسانی به موقع به گونه منحصر به فرد گوزن زرد این اقدامات صورت پذیرفت.

وی با اشاره به شرایط زیستی مناسب برای گوزن زرد در شهرستان ارسنجان افزود: لایروبی مسیل های ورودی به سایت گوزن زرد ارسنجان نیز انجام شده و به لحاظ مدیریت به موقع بحران و جلوگیری از تخریب های احتمالی ناشی از سیالاب، مسیل های ورودی به سایت گوزن زرد ارسنجان مرمت، بهسازی ،بازسازی و لایه روبی ومقاوم سازی شد.

ابراهیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان افزود: تامین آب آبشخورها در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد از اهمیت بسزایی برخوردار است و همه ظرفیت ها در پهنه های زیستی گوزن زرد برای حفاظت و مراقبت از این گونه در خطر انقراض بکار گرفته می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سایت احیاء و تکثیر گوزن زرد ایرانی در ارسنجان این روزها زیستگاهی مناسب برای این دسته از حیوانات و حیات وحش است افزود: سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در هشت کیلومتری شرق شهر ارسنجان در جنگل خلیل بیگ واقع شده و زیستگاهی مناسب برای پرورش گونه گوزن زرد است.