ایجاد تحولات اساسی در شهر آبادان

شهردار آبادان گفت: پروژه زیرسازی و روکش آسفالت ۳۰ خیابان کوی پلیس و ذوالفقاری به مدت هشت ماه آغاز شد.

کلمه نیوز – یاسین کاوه پور شهردار آبادان در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و بهسازی معابر کوی پلیس و و ذوالفقاری با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: با همکاری و مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر و در راستای نهضت آسفالت، پروژه زیرسازی و روکش آسفالت ۳۰ خیابان کوی پلیس و ذوالفقاری از امروز به مدت هشت ماه آغاز شد.

شهردار آبادان اعتبار این پروژه را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: ۴۲ هزار متر مربع از معابر این دو منطقه زیرسازی و روکش آسفالت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر پروژه زیرسازی و روکش آسفالت ۳۰ خیابان کوی پلیس و ذوالفقاری، همزمان پروژه‌های عمرانی در سایر نقاط شهر آبادان در حال انجام است، ۶ خیابان فرعی در کوی فرهنگیان، چهار فاز منطقه امیرآباد با مشارکت منطقه آزاد اروند، قسمت دیگری از کوی ذوالفقاری با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، بخشی از مناطق امیرکبیر و احمدآباد که دارای زیرساخت‌های شهری بودند از جمله مناطقی هستند که پروژه عمرانی در حال اجراست.

کاوه پور گفت: در مناطق سلیچ غربی و سلیچ شرقی با مشارکت سازمان مناطق آزاد اروند پروژه زیرسازی و بهسازی معابر در حال انجام است، همچنین در چند خیابان منطقه فیه عملیات زیرسازی توسط شهرداری آبادان انجام شد و برای اجرای روکش آسفالت تحویل قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گردید.

شهردار آبادان اظهار کرد: همچنین مناقصات برای اجرای پروژه های عمرانی در کوی ولیعصر، بهارستان شرقی و غربی و کوی کارگر انجام شده که در روزهای آینده پیمانکاران این مناقصات مشخص و پروژه‌ها در این مناطق آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به انجام پروژه زیرسازی، بهسازی و روکش در ۳۰ خیابان از کوی بهار نیز گفت: زیرسازی، بهسازی و روکش آسفالت از مطالبه چند ساله ساکنان کوی بهار است، با برنامه ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای شورای اسلامی شهر، مناقصه این پروژه برگزار گردید و پیمانکار آن نیز مشخص شد که طی روزهای آینده این پروژه نیز آغاز می‌شود.

کاوه پور افزود: امیدواریم با اجرای پروژه‌های عمرانی که شامل زیرسازی، بهسازی و آسفالت است بخش عمده‌ای از معابر شهر بهبود یابد و به معنی واقعی نهضت آسفالت را پس از جنگ تحمیلی اجرایی کنیم و مردم شریف آبادان که لیاقت امکانات بهتری دارند از آن بهره‌مند شوند.

شهردار آبادان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین ساحل سازی در جوار رودخانه‌های اروند و بهمنشیر و احداث دو پارک در مناطق مختلف از دیگر پروژ‌ه‌های شهرداری در راستای رفاه و خدمتگزاری به مردم آبادان است که این پروژه ها در روزهای آینده آغاز خواهند شد تا سرانه فضای سبز شهر آبادان افزایش یابد.

فساد در دوران گذشته دامن‌گیر آبادان شده بود که در ۸ ماه گذشته شهردار با این فساد مقابله کرده است

احسان عباسپور فرماندار ویژه شهرستان آبادان نیز در این آیین گفت: نهضت آسفالت و خدمات رسانی با همت شهردار جهادی شتاب خوبی در آبادان گرفته ضمن اینکه خدمات رسانی در مناطق محروم و کمتر برخودار از دیگر اقدامات شایسته شهرداری آبادان است.

وی با قدردانی از زحمات شهردار و پرسنل خدوم شهرداری آبادان بیان کرد: در دوران گذشته به این مناطق نگاه و توجه کمتری شده بود، معابر این مناطق بخصوص کوی پلیس و ذوالفقاری فرسوده و از بین رفته بود.

وی افزود: وقتی دولت جهادی است و مردم محروم را به عنوان جامعه هدف قرار داده است انتظار می‌رود در شهری مانند آبادان این نگاه جاری شود که امروز شاهد این توجه هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: در سال جاری شاهد اقدامات گسترده‌ای در تمامی حوزه های خدمات رسانی به مردم آبادان نسبت به سال‌های گذشته، بی سابقه بوده و امیدواریم نهضت آسفالت نیز به همین شکل اجرا گردد.

عباسپور ادامه داد: نحوه خدمات رسانی به مردم آبادان در سال‌های گذشته ضعیف بود ولی در چند ماه اخیر تغییر در شهر احساس شد و نباید در این راستا کوتاهی کرد، در ادوار گذشته به کار نکردن‌ها با وجود منابع مالی خوب عادت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: فساد در دوران گذشته دامن‌گیر آبادان شده بود که خدا را شکر، شهردار در هشت ماه گذشته با این فساد مقابله کرده و امیدواریم بزودی ریشه فساد در این شهر سوزانده شود.

معاون استاندار خوزستان در خصوص خدمات‌رسانی به مناطق محروم شهر آبادان گفت: امسال با توجه به ابلاغ رئیس جمهور در خصوص طرح توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر نگاه به مناطق محروم متفاوت شده و بودجه به ارگان‌های خدمات رسان ارائه گردید و هیچ مدیری حق کم کاری در راستای خدمت به مردم را ندارد.

تحولات اساسی در شهر ایجاد شده است

قاسم بغلانی سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین گفت: خوشبختانه امروز همدلی و اتحاد بین مسئولان برای خدمات رسانی بهتر به مردم آبادان ایجاد شده و با ورود ارگان‌های اجرایی برای رفع مشکلات تحول خوبی را در ایجاد زیرساخت‌های شهری آبادان بوجود آورده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هر ارگان اجرایی قسمتی از شهر را برای اجرای پروژه تحویل گرفته است، متاسفانه عقب ماندگی در شهر بسیار زیاد است ولی اکنون با ورود سازمان منطقه آزاد اروند و بودجه‌های دولت شاهد خدمات رسانی بهتر به مردم آبادان هستیم.

وی افزود: در هشت ماه گذشته با برنامه ریزی و همتی که شهردار آبادان داشته شاهد تحول بسیار خوبی بخصوص در بحث پروژه‌های عمرانی در آبادان هستیم که از ایشان تقدیر و تشکر می شود، در قسمت‌های مختلف شهر بخصوص مناطق محروم عملیات زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر با شتاب بیشتری در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: خوشبختانه مناقصه پروژه زیرسازی، بهسازی و روکش آسفالت خیابان‌های بهار ۱ تا ۱۰۴ که دارای زیرساخت هستند برگزار و پیمانکاران مشخص شدند، همچنین مراحل تشریفات مناقصه برای انتخاب پیمانکار جهت اجرای پروژه زیرسازی، بهسازی و روکش آسفالت در کوی بهارستان شرقی و غربی و کوی نیرو انجام شده و بزودی وارد فاز اجرایی شود.

بغلانی اضافه کرد: در سال‌های گذشته قراردادی های متعددی جهت لایروبی کانال های دفع آب‌های سطحی در شهر منعقد میشد که این امر باعث هدر رفت منابع مالی و عدم‌کنترل دقیق در فاز اجراء شده بود که امسال با همت شهردار جهت کنترل و کاهش هزینه مالی و نظارت دقیق تر، قرارداد واحد و یکسان برای لایروبی کانال های دفع آب‌های سطحی شهر منعقد گردید.