معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

نویسندگان و ناشران اجازه تحریف تاریخ انقلاب را ندهند

فارس_ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: نویسندگان و ناشران و تمام کسانی که در عرصه نوشتن و نشر کتاب نقش دارند اجازه ندهند که تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و ایران قوی تحریف شود.

کلمه نیوز_ اسماعیل قزل سفلی در نشست نویسندگان و ناشران استان به همراه نمایشگاه تازه های نشر در فصل تابستان ۱۴۰۲ و آیین افتتاح نمایشگاه عکس کتاب و کتابخوانی در شیراز افزود: فعالان عرصه کتاب و نویسندگان به عنوان نگهبان تاریخ انقلاب و روایتگران تاریخ صحیح انقلاب نباید اجازه دهند که تاریخ این انقلاب به ویژه برای نسل جوان تحریف شود.

وی، شیراز را خاستگاه علم ، فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: رشد جامعه در گرو فرهنگ ، و رشد انسان ها در گرو مطالعه است و بسیاری نگران بودند که با ظهور ابزارهای نوین ارتباطی و توسعه شبکه های مجازی ، سهم کتاب در معرفت بخشی کاهش یابد اما همچنان می بینیم که آنچه که نقش اساسی در رشد ، امیدبخشی ، معرفت انسان ها دارد کتاب است.

او اظهار کرد: وقتی به انقلاب های بزرگ جهان نگاه می کنیم می بینیم که انقلاب اسلامی ایران به گواه همه تئوریسین‌ها ، موفقیت ترین و بزرگترین انقلاب است و یک برجستگی بارز آن نیز این بود که رهبران انقلاب اسلامی همه اهل تحقیق و مطالعه بودند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کتابداران ما افسران جبهه آگاهی بخشی هستند ، آنها کسانی هستند که در راهنمایی و سهولت بخشیدن به دسترسی دانشجویان و دانشمندان به منابع علمی بسیار نقش دارند.

قزل سفلی افزود: نقش نویسندگان و ناشران هم بسیار برجسته است ، کسانی که بعضا به رغم مشکلاتی که حتی در بحث معیشت دارند اما از با اراده ترین افراد هستند و حاضر نیست از رسالت خود در زمینه آگاهی بخشی دست بردارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در جهت ترویج کتابخوانی و مطالعه ادامه داد: ناشران باید به پیشرفت زمان و تکنولوژی پیش روند و در آگاهی بخشی و انتقال مفاهیم از ابزارهای نوین نیز استفاده کنند.