برگزاری دوره آموزشی محیط زیست و صنایع غذایی در شهرستان مرودشت

فارس_ یوسف حسنی رییس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت دوره آموزشی آشنایی با آموزه های محیط برای واحدهای صنایع غذایی این شهرستان برگزار شد. 

کلمه نیوز_ حسنی در ادامه گفت: این دوره با هدف افزایش آگاهی های محیط زیستی و کاهش مشکلات صنایع با حضور کارشناسان و مسوولان صنایع غذایی برگزار شد.

به گفته وی؛ در این کارگاه آموزشی در خصوص نحوه ثبت نامه و تکمیل اطلاعات در سامانه جامع محیط زیست، مدیریت اصولی دفع فاضلاب و پسماند و فرایند خوداظهاری، توسط کارشناس این اداره آموزش لازم داده شد.

حسنی در پایان گفت : پایش آلایندهای منابع زیستی آب، خاک و هوا به عنوان بخشی از تکالیف سازمان محیط زیست بوده و صنایع مکلفند ضمن فعالیت، موارد زیست محیطی را رعایت کنند.

رییس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان مرودشت اضافه کرد: واحدهای صنایع غذایی بدلیل ماهیت متفاوت محصولات خود دارای پسماندهای متنوعی از لحاظ کمی و کیفی هستند. بررسی پسماند کارخانجات صنایع غذایی به جهت شرایط اقلیمی خاص منطقه و آسیب پذیری بر محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بیشترین نحوه نگهداری ضایعات تا زمان دفع به صورت انبارهای روباز در محیط کارخانه است که باعث ایجاد آلودگی می گردد. بر اساس مطالعات صورت گرفته سیستم جمع آوری، بازیافت، حمل و نقل و دفع پسماندهای صنعتی کارخانجات صنایع غذایی بر اساس ضوابط محیط زیستی و بهداشتی باید انجام گیرد، به این جهت ضروری است با اعمال سیستم مدیریت تولید پسماند گامی موثر به سوی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست برداشته شود.