مدیرکل آموزش و پرورش فارس دردیدار با رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور خواستار شد:

جامعه نخبگانی متناظر با تخصصی که دارند به آموزش و پرورش کمک کنند

فارس_ مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه است گفت: جامعه نخبگانی متناظر با تخصصی که دارند وارد آموزش و پرورش شده و در مسیر تعلیم و تربیت به این دستگاه عظیم کمک کنند.

کلمه نیوز_ محمد خلیل عسکری در دیدار با دکتر کامران باقری لنکرانی؛ رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور و معاونین وی در شیراز گفت: خوشحالیم که سمینار بین المللی اخیر سلامت زنان که در شیراز برگزار شد رویکردی دانش اموز محور داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان امروز ما، پدران و مادران آینده کشور هستند و توجه به سلامت آنها در این سن از بسیاری از بیماری ها و آسیب ها در اینده جلوگیری خواهد کرد.

عسکری گفت: آموزش و پرورش در این دولت کار خود را بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز کرده و مواردی که در سند تحول بیان می شود مربوط به همه نسل ها و اقوام در همه دوره ها می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برهمین مبنا پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک با مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور را دارم.

عسکری گفت: آموزش و پرورش استان فارس به عنوان کریدور و گذرگاه علمی و فناورانه ایران و‌ جهان انتخاب شده و لذا در این خصوص همکاری مشترک با مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور امری بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مساله سلامت دانش آموزی باید به گفتمان اساسی استان تبدیل شود و همه بخش ها و دستگاهها در خصوص این مساله نقش آفرینی کنند.

عسکری بااشاره به اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه است گفت: جامعه نخبگانی متناظر با تخصصی که دارند وارد آموزش و پرورش شده و در مسیر تعلیم و تربیت به این دستگاه عظیم کمک کنند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور نیز در این دیدار به بیان گزارشی از برگزاری همایش بین المللی سلامت زنان که با همکاری ویژه آموزش و پرورش در شیراز برگزار شد پرداخت.

دکتر کامران باقری لنکرانی گفت: متاسفانه یکی از آسیب هایی که فضای مجازی بر روی نسل جوان گذاشته این است که برخی نوجوانان ما الگوهای خود را از شخصیت هایی در فضای مجازی می گیرند که این افراد در واقعیت چیز دیگری هستند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: موضوع چاقی و بیماری های ناشی از ان درحال تبدیل به یک بحران می باشد و باید در این زمینه فرهنگ سازی از اموزش و پرورش شروع شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور به شاخص امید در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مرحله نوجوانی و جوانی مرحله ای است که الگوها نقش بسزایی دارند و معرفی الگوهای موفق منجر به افزایش امید در جامعه خواهد شد.

باقری لنکرانی گفت: علاوه بر انجام برنامه های کلی باید به صورت موردی نیز در بخش هایی که آسیب جدی وجود دارد ورود کرد.

در این دیدار بر همکاری بیشتر اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور برای افزایش سلامت دانش آموزان و معلمان تاکید شد.