بررسی برنامه سوم راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی

خوزستان - برنامه سوم راهبردی شهرداری( اهواز 1405) با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و اعضای کمیسیون تلفیق شورا، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اعضا کارگروه تدوین برنامه اهواز 1405 و جمعی از دبیران کمیته های تخصصی در کمیسیون تلفیق در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بررسی شد.

کلمه نیوز – جاسم موسی پور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در این جلسه به روند ارائه اصلاحات مورد نظر پیشنهادی شورای اسلامی شهر برای برنامه سوم راهبردی شهرداری( اهواز ۱۴۰۵) اشاره کرد و افزود: پروژه های این برنامه در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شده و در حال اجرا می باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ تا پایان دی ماه به شورای اسلامی شهر تقدیم می شود، بر ضرورت تسریع در روند تصویب برنامه اهواز ۱۴۰۵ تاکید کرد. تدوین این برنامه کارجمعی در حوزه شهرداری بوده و با تلاش و همت کارشناسان شهرداری انجام شده است.

وی به استفاده از الگوی غلتان در محتوای برنامه اشاره و تصریح کرد: با توجه به ضرورت های احتمالی قابلیت اصلاحات در سالهای افق برنامه وجود دارد.

سید محمد علی پور موسوی رئیس شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص تدوین برنامه اهواز ۱۴۰۵ بیان کرد: تدوین برنامه با وجود نقایص احتمالی نسبت به بدون برنامه بودن شهرداری ارجحیت دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به نظرات اعضای شورا موضوعاتی از قبیل حوزه دفاع مقدس، گردشگری، غنا بخشی به حوزه فرهنگی حقوق شهروندی، محیط زیست و سایر موارد مطرح شد.همچنین اجرا، ارزیابی و نظارت لحاظ شود و پس از تکمیل و تایید اعضای شورا برنامه جهت تصویب درصحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد.

بهارحبیبیان مجری درامور برنامه ریزی و مدیر پروژه نیز گزارشی از روند تدوین برنامه اهواز ۱۴۰۵ ارائه و بیان کرد: بالغ بر چهار هزار نفر ساعت کار کارشناسی جهت تدوین برنامه انجام شده است. همچنین تدوین بخش عملیاتی این برنامه با حضور بیش از ۸۰ نفر از کارکنان شهرداری و در قالب ۱۱ کمیته تخصصی انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش راهبردی برنامه در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر ارائه و مورد تائید قرار گرفت و پس از تدوین بخش عملیاتی، محتوای برنامه در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی بررسی و مواردی جهت اصلاح به شهرداری ارائه شد. با تشکیل کارگروه های تخصصی اصلاحات مربوطه اعمال و برنامه ارائه شده است.

امین شحیطاوی به نمایندگی از مشاوران و مدیریت پژوهش شورای اسلامی شهر به ارائه نقطه نظرات مشاوران و افراد مذکور پرداخت.

وی تصریح کرد: وجود مطالعات پشتیبان و پایش های وسیع ازذینفعان از نقاط قوت برنامه می باشد. همچنین استفاده از تحلیل داده های آماری و کارجمعی به غنای محتوای برنامه افزوده است.

شحیطاوی در ادامه به ارایه نقطه نظرات مشاوران جهت ارتقا برنامه پرداخت.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر نقطه نظرات خود را به منظور ارتقای برنامه ارائه کردند که از مهمترین آنها می توان به غنا بخشی به حوزه فرهنگی اجتماعی، نگاه انسان محور و استفاده از فناوری های نوین، نگاه ویژه به حوزه های بانوان و اضافه شدن برخی از پروژه ها اشاره کرد.