فولاد اکسین خوزستان صادرکننده نمونه فولاد کشور در سال جاری

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به رشد ۴۵درصدی صادرات محصولات این شرکت گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

کلمه نیوز – سجاد بهمئی مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان در هفتمین اردوی راویان پیشرفت بسیج رسانه که در شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد: جهاد تبین، جهاد خدمت و جهاد امید را اولویت های اصلی اردوی راویان پیشرفت خواند و در خصوص زنده نگه داشتن امید در جامعه اظهار داشت: بسیج رسانه به دنبال خنثی کردن هجمه های وارد برجامعه، جوانان و … است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره خبرنگاران فرموده اند، اگر زحمات شما نباشد این لحظه ها هرگز ماندگار نمیشود. شما آن را حفظ میکنید و در اختیار افکار مردم قرار میدهید بدون این دوربینها قلم ها و دلسوزیهای شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.

در ادامه علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: در مجموعه فولاد اکسین علیرغم محدودیت مصرف انرژی، رکورد تولید واقعی اسلب شکسته شد و میزان تولید محصولات در نه ماه ابتدایی امسال با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که بیشترین تولید محصولات شرکت مربوط به ورق های با ارزش بالا و ورقهای API است که بخش عمده تولیدات این شرکت را تشکیل میدهند.

این مقام مسئول ادامه داد: باتوجه به تحریمهای ظالمانه امریکا، صنعت فولاد توانسته در بخش ارز آوری موفق باشد به گونه ای که ۱۵ درصد ارز کشور توسط صنعت فولاد تامین
می شود. یکی از ملاکهای ارزیابی پیشرفت در جوامع امروزی، مولفه صنعت فولاد است چرا که فولاد و ارزش افزوده های آن در تمام صنایع نقش موثری دارد.

وی گفت: حدود ۲ میلیون نفر در کشور از زنجیره فولاد درآمدزایی دارند همچنین، زنجیره صادرات صنعت فولاد کشور ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در افق ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲ محصول بسیار مهمی که فولاد اکسین را در خاورمیانه بسیار منحصر به فرد نموده و آن را در ده ردیف برتر کارخانه جهان قرار می دهد ساخت ورق های فولادی با عرض ۴٫۵ متر و داشتن تجهیزات خاص عملیات حرارتی است که اجازه می دهد طیف متنوعی از ورق ها با خواص مکانیکی ارتقاء یافته و کیفیت ویژه که در منابع استراتژیکی مانند پل سازی، لوله سازی، کشتی سازی و یا ساخت مخازن تحت فشار به کار می روند در آن تولید شوند.

وی گفت: فولاد اکسین جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در زمینه تولید ورق های عریض و جزو ششمین شرکت برتر در عملیات حرارتی است. کلیه ورق های تولید نفت و گاز در شرکت فولاد اکسین تامین می شود.

محمدی افزود: ظرفیت اسمی فولاد اکسین خوزستان در سال گذشته ۶۵۰ هزار تن تولید بوده است در حالی که امسال، یک میلیون و پنجاه هزار تن ظرفیت اسمی داشته است. در صنعت فولاد مهمترین مسلئه، نگه داشتن و حفظ تولیدات است. در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۹۶ درصدی سود را داشته ایم.

وی با اشاره به رشد ۴۵درصدی صادرات محصولات این شرکت گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان صادرکننده نمونه ملی سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

او در پایان به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت: در ابتدای سال جاری همکاری خوبی با راه و شهرسازی و استانداری خوزستان در خصوص ساخت پل عنافچه در بحث(تامین ورق های فولادی پل) داشته است. با ساخت این پل، ۴۵ روستا به شهرستان ملاثانی وصل شد. تامین و توزیع ۴۰۰۰ بسته معیشتی، ۲۰۰۰ بسته نوشت افزار و هماهنگ کردن اکیپ های پزشکی به همراه دارو و درمان رایگان بیماران از دیگر اقدامات این شرکت در خصوص مسئولیت های اجتماعی بوده است.