از خوزستان تا گوزلدره زنجان، همه برای ایران قوی

خوزستان - مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در جمع اصحاب رسانه گفت: می خواهیم در سال ۱۴۱۰ از تولید کنونی ۳ میلیون و هشتصد هزار تن در سال به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی دست یابیم و این قله ای است که برای ۸ سال آینده متصور هستیم.

کلمه نیوز – چند روز پیش بود که جمعی از مردم خوزستان و کرمان عازم سفری با هدف دیدار مقام معظم رهبری شدند، دیداری که رهبر انقلاب بارها به نقش خوزستان در مسائل مختلف اشاره داشتند و این استان را منشاء اتفاقات عظیم و سر نوشت ساز برای کشور خواندند.

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری که سراسر امید و انگیزه را در مردم خوزستان ایجاد کرد، یکی از عظیم ترین شرکت های تولیدی در خوزستان که این روزها، مدام اخبار رکوردشکنی و دست یابی به افتخارات علیرغم تمامی مشکلات از آن به گوش می رسد، خبرنگاران استان خوزستان را در اردویی به استان زنجان و محل معدن عظیم گوزلدره اعزام تا از نزدیک اتفاقات بزرگی که در خصوص تامین سنگ آهن انجام می گیرد را به نظاره بنشینند.

سید وحید سیدعلی مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، برنامه های فولاد خوزستان را اینگونه ترسیم می کند، می خواهیم در سال ۱۴۱۰ از تولید کنونی ۳ میلیون و هشتصد هزار تن در سال به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی دست یابیم و این قله ای است که برای ۸ سال آینده متصور هستیم.

سوار اتوبوس ها می شویم به گوزلدره می رویم، ابتدا روستای نیماور، درختهای سیب، بارشان را بر زمین گذاشته بودند و زمستان حسابی بی برگ و روحشان کرده بود، بعد مزارع عظیم کشاورزی که مشخص بود تازه شخم زده شده بودند و رد دستگاه شخم روی زمین ها معلوم بود و زندگی روستایی که مثل همیشه پر بود از صفا و صمیمی ات و البته تلاش برای تامین نیازهای ضروری مردم از گندم و جو گرفته، تا میوه های مختلف و البته دامداری و بعد چند کیلومتر که به دل کوه میزنی، آرام آرام سر و کله کامیون ها پیدا می شود که می خواهند تو را به عمق جایی ببرند که قرار است کوره های ذوب شرکت فولاد خوزستان را برای افتخارآفرینی و کسب رکوردهای مختلف و البته صادرات و ارزآوری و اشتغال و … به نقطه ۱۳۰۰ درجه حرارت برسانند.

سیدعلی در راه برگشت از گوزلدره گفت: یکی از نکاتی که در معادن متوسط مقیاس همیشه چالش ما بوده بحث معارضین دولتی و روستاها می باشد، اما در این بین روستاها جزء اقشار کم درآمد هستند که از تسهیلات شهرنشینی و معیشیتی بی بهره هستند و در بخش ضعیف جامعه قرار می گیرند و اگر بنگاهی تصمیم بر کسب درآمد داشته باشد این عزیزان دچار عارضه می شوند.

مردمان گوزلدره اغلب کشاورز هستند و به صورت دیمی کار می کنند و ۳ تا ۴ ماه در سال درآمد دارند و مابقی سال بیکار می شوند، از این رو ۷۷ نفر از پرسنل این معدن از استان زنجان هستند و بخش کارگری هم از روستای گوزلدره انتخاب شدند، یکی دیگر از فعالیت های اجتماعی ما پخت و پز غذای معدن را بانوان روستایی انجام می دهند و همین موضوع باعث شده که دل اهالی این منطقه برای معدن بتپد و باعث تاثیر روانی فراوانی شده است.

فولاد خوزستان هرآنجا که مرکزی را ایجاد کرده سعی در رفاه مردم داشته است، از طرفی با بنیادهای مختلف ترک اعتیاد و روانشناسی صحبت کردیم و خانه سلامت ایجاد کردیم تا بتوانیم اگر مشکل اعتیاد وجود داشته باشد را حذف کنیم.

امیدواریم در مجمع بودجه سال آینده مسئولیت های اجتماعی، بودجه مناسب تری دریافت و رفاهیات بیشتری در اختیار روستاییان قرار دهیم.

همه چیز را کنار هم که می گذارم می بینم، برای ایران قوی و رسیدن به قله ها باید از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب مردمان ما کنار هم و دوش به دوش هم باشند تا اتفاقاتی رخ دهد که نیاز این روزهای کشورمان است، اتفاقاتی که امید را به مردم هدیه بدهد، اتفاقاتی که از روستا گرفته تا پایتخت کشور و تا اقتصادی ترین استان کشور را درگیر خودش کند، اتفاقی که مسئولین و خبرنگاران را مجبور کند فرسنگ ها کیلومتر مسیر را بپیمایند و تصویربرداری و نکته برداری کنند از این همه نعماتی که خداوند به این کشور ارزانی داشته است تا شاهد ایرانی قوی باشیم، ایران قوی که یک جایی از این مسیر رسیدن به هدف عالیه را فولاد خوزستان عهده دار می شود، یک جایی را هم شرکتی و دستگاهی دیگر.

ایران قوی که نیاز دارد ریسک هایی را در سخت ترین مناطق توسط مردان و زنانش بپذیرد، تا سنگ آهن از دل کوه بیرون بیاید و امید را به تولید کنندگان فولاد در کنار کوره های ۱۳۰۰ درجه ای ارمغان بدهد، تا بازار را بی نیاز از تولیدات فولادی کند.