نقره داغ شدن پارکینگ داران یا پارکبانان غیرمجاز در اهواز

خوزستان - مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز از برخورد قانونی با افرادی که باعنوان پارکینگ دار یا پارکبان در این کلانشهر اقدام به دریافت وجه می‌کنند، خبر داد

کلمه نیوز – آیت حمیدی مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز اظهار داشت: افراد سودجو که در خیابان‌های هسته مرکز شهر و محل‌های پرتردد اهواز مانند کیانپارس، مقابل برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تحت عنوان‌های مختلف اقدام به صدور قبض‌های جعلی کرده و با استفاده از کارتخوان از شهروندانی که خودروی خود را در حاشیه خیابان‌ها و معابر عمومی پارک کرده‌اند طلب وجه می‌کنند، مرتکب جرم می‌شوند.

او می‌گوید: این افراد متخلف به علت تحصیل مال نامشروع، به مراجع قضایی معرفی شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اهواز تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت‌های پارکبانی یا پارکینگ‌داری در حاشیه خیابان‌ها و معابر عمومی سطح شهر اهواز برای هیچ فرد حقیقی یا حقوقی صادر نشده است.

حمیدی هرگونه طلب وجه از مردم به این شیوه را غیر قانونی دانست و از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با چنین افرادی، با شماره تلفن ١٣٧ شهرداری اهواز تماس گرفته و یا موضوع را از طریق سامانه اختصاصی سازمان پایانه‌ها به سرشماره ٢٠٠٠۶١٢۵ پیامک کنند تا عوامل پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز، اقدام لازم به عمل آورد.

به گفته او سازمان پایانه‌ها به‌عنوان مرجع صدور پروانه فعالیت پارکینگ‌های عمومی سطح شهر نیز علیه این افراد اعلام جرم خواهد کرد.

نبود پارکینگ در سطح شهر‌ها و نقاط پرتردد باعث شده برخی افراد بدون اخذ مجوز‌های اقدام به گرفتن وجه نقد از رانندگان خودرو‌ها کنند.