کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

بدون وحدت نمایندگان توسعه استان روی ریل قرار نخواهد گرفت/ سوء مدیریت و مدیران غیربومی خوزستان را به استان بحران ها تبدیل کرده است

خوزستان - دکتر محمد ممبینی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشکیل کارگروه ها و مشورت با نخبگان به فکر برون رفت خوزستان از مشکلات خواهیم بود.

کلمه نیوز – با تشکیل کارگروه ها و مشورت با نخبگان به فکر برون رفت خوزستان از مشکلات خواهیم بود. ورزشکار خوزستانی نباید عزت خود را به یک دست لباس و یک توپ فوتبال در زمان انتخابات بفروشد.

دکتر محمد ممبینی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی اظهار داشت: یکی از نگاه های ما برای برون رفت خوزستان از مشکلات توجه به ایجاد و تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه های متعدد و استفاده از نخبگان و جوانان و مدیران بومی استان است، زیرا اعتقاد دارم هیچ نماینده ای نمی تواند بدون داشتن مشاوران، کارشناسان، افراد نخبه و کاربلد ، در تمامی مسائل راهکار و ایده داشته باشد و به تنهایی از عهده تمامی مشکلات برآید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین حوزه های کاری ما در زمینه ایجاد کارگروه ها، توجه به جوانان و ورزش است، خوشبختانه در خوزستان استعدادهای فراوانی در حوزه ورزش وجود دارد که می بایست به آنها توجه شود، زیرا جوان ورزشکار خوزستانی شایسته این نیست که عزت خود را به یک دست لباس ورزشی و یک توپ فوتبال توسط یک کاندید بفروشد، ورزش محلات در خوزستان باید شناسنامه دار شود و برای آن هیئتی و فدراسیونی تشکیل و بودجه ای برای آن در نظر گرفت و اعتقاد داریم، با توجه به همین جوانان می توانیم آینده تیم های ملی را بسازیم و اقتصاد یک خانواده را متحول کنیم.

ممبینی بیان داشت: اینکه برخی کاندیداها در زمان انتخابات و برای کسب رای به فکر ورزشکاران می افتند، نگران کننده است، زیرا بعضا همین آقای کاندید در صورت راه یابی به مجلس طی ۴ سال هیچ سراغی از این جوانان نمی گیرد و به علت عدم توجه بخش قابل توجه ای از این جوانان ورزشکار ریزش پیدا می کنند و در صورت نداشتن شغل و برنامه ای مناسب، متاسفانه وارد ناهنجاری ها می شوند.

این کاندیدای مردمی گفت: اکنون نسل آینده و جوان ما نیازمند توجه و برنامه ریزی است، آینده کشور قطعا به زودی به دست جوانان سپرده می شود و باید برای آنها شغل، مسکن، رفاه و آموزش را تدارک ببینیم، در غیر این صورت نمی توانیم به مجلسی قوی و نماینده ای پیگیر و متعهد امیدوار باشیم.

وی گفت: اعتقاد من بر این است ما در خوزستان می توانیم با توجه و معرفی جوانانمان به وزارتخانه ها، در آینده نزدیک شاهد خوزستانی های فراوانی در بدنه وزارتخانه ها باشیم و با حضور انها در وزارتخانه ها، شاهد رفع مشکلات و برون رفت خوزستان از معضلات باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از کمیسیون پر اهمیت برای استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی کمیسیون انرژی می باید باشد، زیرا خوزستان دارای بیشترین منابع انرژی کشور است و بواسطه همین انرژی بخش قابل توجه ای از اقتصاد کشور را تامین می کند.

وی ادامه داد: از این رو توجه به کمیسیون انرژی در برنامه هایم است و معتقدم می توان با دقت و نظارت کافی در کمیسیون انرژی بسیاری از مطالبات استان خوزستان را از وزارتخانه ها مطالبه گری کرد و از طریق همین کمیسیون به سمت عمران، آبادانی، توسعه راه ها، موضوعات بهداشت و درمان و … به سرانجامی مطلوب رسید، کما اینکه این کمیسیون می تواند نقش موثری در کاهش بیکاری و تقویت اقتصاد استان داشته باشد.

ممبینی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که آیا برای ورود به عرصه انتخابات مورد حمایت حزب و جناح و یا افراد متمول بوده اید یا نه گفت: یکی از خط قرمزهای من بازی با اعتماد مردم است، زیرا اعتقاد دارم مردم با امید به آینده ای بهتر به پای صندوق های رای می آیند، از این رو ورود به هر کدام یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، یعنی بازی با رای مردم و وامداری به جناح و حزب و … که بدون شک این افراد برای صلاح مردم وارد کار و زار انتخابات نمی شوند و تنها به فکر تامین منافع شخصی خود هستند.

من حامی قشر ضعیف و محروم جامعه هستم و قطعا در صورت ورود به مجل صدای آنها خواهم بود و از مظلومیت آنها دفاع خواهم کرد و ذره ای کوتاه نخواهد آمد و حاضرم جان و مالم را بدهم تا اعتمادی که به من شده است به هیچ وجه سلب نشود. تنها راه انسجام بخشیدن به توسعه استان و مطالبه گری و رسیدن به نتیجه مطلوب ، وحدت میان نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: این موضوع در بسیاری از استانها مرتفع شده است و تمامی نمایندگان راه یافته به مجلس سر قول خود به مردم مبنی بر توسعه استان هستند و قطعا وقتی پای منافع مردم در میان باشد از حزب و دسته و باند و منافع شخصی خود می گذرند، در غیر این صورت نماینده ای که هماهنگ در این موضوع نباشد مورد اقبال سایرین و مردم استان در دوره های بعد قرار نخواهد گرفت. همراهی و همدلی مدیران و نمایندگان و اتحاد بین مسئولین و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و … می تواند خوزستان را بر روی ریل توسعه قرار دهد، زیرا اعتقاد داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مدیران یک استان می توانند والاترین اتاق فکر جهت توسعه را تشکیل و با استفاده از نخبگان و کارشناسان در تمامی زمینه های مختلف خوزستان را صاحب موفقیت کنند.

کمااینکه به نظر می آید یکی از مهمترین علل معطل ماندن مطالبات مردم در خوزستان به خصوص مطالبات در سطح ملی، بدلیل عدم هماهنگی و وحدت میان نمایندگان است، در غیر این صورت می بایست اکنون با اتحاد و همدلی و نظارت کافی بر فعالیت ها، شاهد به سرانجام رسیدن پروژه های ملی بزرگ در استان از جمله مترو، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، حل مشکلات فاضلاب و آب شرب و همچنین کاهش درصد بیکاری در استان می بودیم. از این رو نماینده باید با نگاه نوکری و خادمی مردم وارد عرصه رقابت انتخابات شود، در غیر این صورت هر انتخاب اشتباه ما می تواند خوزستان را با ۸ سال عقب ماندگی دیگر مواجه سازد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که من محمد ممبینی دکترای اقتصاد هستم برای خودم تصمیم گیرم، اما وقتی شدم نماینده مردم، دیگر نمی توانم به تنهایی تصمیم بگیرم و امانت دار مردم هستم، نماینده باید برای جذب اما باشد نه برای دفع و برای وصل آمده باشد و نه قطع، نماینده باید با کسب توان سایر همکارانش در مجلس به حق خواهی مردم تلاش کند، در غیر این صورت می بایست شاهد آسیب های فراوانی به خوزستان باشیم. یکی از دلایل اینکه خوزستان با عقب ماندگی و بحران در بسیاری از مسائل روبه رو است، موضوع سوء مدیریت و مدیران غیربومی است، متاسفانه علیرغم اینکه نعمت بزرگی به نام رودخانه کارون در اهواز و شهرهای حوزه انتخابیه جاری است، اما شاهد ورود فاضلاب در جای جای استان به این رودخانه هستیم، رودخانه ای که زندگی و حیات انسان و جانوران و طبیعت به آن بستگی دارد و هنوز هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه و برای جلوگیری از فاضلاب به رودخانه نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب دستور ویژه جهت رفع مشکل فاضلاب و آب شرب اهواز داده اند و اعتبار مناسب هم برای آن در نظر گرفته شده بود، اما متاسفانه علیرغم حفاری های زیاد و آسیب زدن به چهره شهر، این پروژه نتوانست مشکل عدم ورود فاضلاب به رودخانه را مرتفع کند و یا موضوع بهبود بخشیدن به کیفیت آب شرب مردم را مرتفع کند. در بخش دیگر ما هنوز نتوانسته ایم حساب های بانکی شرکت های بزرگ را در خوزستان متمرکز کنیم و بعضا بدلیل ناامنی ها، شاهد خروج سرمایه گذاران و یا عدم ورود آنها به استان هستیم و اینکه بدتر از آن سرمایه گذاران خوزستانی هم در حال خروج از استان هستند و مشغول عمران و آبادانی سایر استانها هستند و اشتغال آفرینی می کنند و توسعه استانهای دیگر را در دستور کار خود قرار داده اند.

اتفاقات فوق باعث فرسوده شدن و بی انگیزگی جوانان و مردم استان شده است و یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد نخبه و کاردان از خوزستان به همین سوء مدیریت ها در استفاده از نیروهای بومی برمی گردد، زیرا مدیران غیربومی و فاقد تعهد کاری و اخلاقی به خوزستان انگیزه و امید را از مردم خوزستان برای زندگی در این استان گرفته اند، این در حالی است که باید در چنین مواردی مسئولین وارد و با متخلفین سخت گیرانه عمل کنند و مانع از اتفاقات تلخ در خوزستان شوند.

یکی دیگر از مسائلی که به سوء مدیریت بر می گردد در خصوص بررسی هزینه کرد عوارض آلایندگی در استان است، متاسفانه علیرغم اینکه اعتبارات مناسبی از عوارض آلایندگی وارد خوزستان شد، اما مردم هنوز نتوانسته اند خدماتی که از این عوارض شامل حالشان شده است را ببینند و از ان بهره مند شوند.

کافی است در خصوص خروج نخبگان از استان مقداری تامل کنیم، متوجه خواهیم شد که خوزستان برای پرورش یک نیروی نخبه چه میزان هزینه کرده است و چه میزان از امکانات این استان صرف شده است، اما زمان بهره برداری و استفاده از این ظرفیت برای توسعه استان ، شاهد خروج و استفاده از این توان در استانهای دیگر هستیم.

همچنین اینکه نباید از ذکر این موضوع غافل باشیم که بعضا جناح های مختلف با روی کار آمدن، تمامی نیروهای جناح مقابل را از سمت های اجرایی کنار گذاشته و بعضا بخشی از نخبگان در این جابجایی ها با آسیب روبه رو می شوند، این در حالی است که دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب تنها برای رقابت جهت شور در انتخابات و سپس وحدت برای خدمت به مردم تشکیل شده اند و نه برای مرز بندی و کنار زدن جناح مقابل.

موضوع دیگر که در این زمینه باید به آن اشاره داشت بحث مدیران غیربومی و پروازی است، سوال پیش می آید آیا تمامی نیروی انسانی در استان خوزستان مورد بررسی و سنجش قرار گرفته اند و فاقد توانایی مدیریت آن بخشی هستند که اکنون توسط مدیری غیربومی اداره می شود، اگر این گونه نیست، پس قطعا دستهایی در کار است تا نیروهای نخبه استان را تخلیه و به دیگر استانها مهاجرت کنند.