اطلاعیه پلیس خوزستان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان

خوزستان - فرماندهي انتظامي استان خوزستان با صدور اطلاعيه اي فرارسيدن ماه مبارک رمضان را تبريک گفت.

کلمه نیوز – سید محمود میرفیضی فرماندهی انتظامی استان خوزستان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه رحمت، برکت و آموزش الهی را به همه مردم عزیز تبریک عرض می نماید و پیشاپیش آرزوی توفیق در بندگی الهی و قبول طاعات و عبادات همگان را در این ماه عزیز دارد.

معنویت این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند و در این خصوص مجموعه انتظامی حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه دار نکاتی را جهت هرچه با شکوهتر شدن این مناسبت عزیز به اطلاع عموم می رساند.

۱- گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، ولیکن تمامی کسانی که به هر دلیل عذری دارند، باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نمایند، همچنین مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند.

۲- متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران ارائه خدمت نمایند.

۳- به جز مراکز مشخص شده سایر رستوران ها و مراکز ارائه خوردنی ها و نوشیدنی ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

۴- امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط مأموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند گذران اوقات فراغت داشته باشند.

۵- مجموعه انتظامی در نزدیکی افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد نمود با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد.

۶- یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا تفاضامندیم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر پلیس را یاری نمایند.

۷- در صورت مشاهده هرگونه تخلف،‌ شهروندان می توانند مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود.