بازدید بیش از ۲ میلیون مهمان نوروزی از مناطق گردشگری خوزستان

خوزستان - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار نفر از مناطق گردشگری استان بازدید کرده اند.

کلمه نیوز – محمدحسین ارسطوزاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز با اشاره به آمادگی شهر‌های استان خوزستان برای بازدید گردشگران و پذیرایی از مهمانان نوروزی در مقایسه با پارسال اظهار داشت: در آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار مهمان نوروزی و گردشگر از مناطق گردشگری استان بازدید کرده اند.

او به اقامت ۲۶۳ هزار مسافر در اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی استان اشاره کرد و افزود: وضعیت مناطق گردشگری استان به صورت هوایی رصد می‌شوندو مهمانان نوروزی از وضعیت اقامتگاه‌ها و امکانات این مناطق رضایت دارند و ثبت شکایت‌ها به صفر رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس آمار‌های موجود اقامت در خوزستان در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد و ورود به استان نیز ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد که علت آن تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز است.

در ادامه، محمد جولانژاد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: بیشترین ورود به استان از آزادراه خرم آباد و خروج از دیلم است و ساعت اوج تردد بین ۱۷ و ۱۸ بوده ثبت شده است.

او با بیان اینکه بیشترین پلاک ورودی به خوزستان از استان تهران، لرستان و اصفهان است، افزود: باتوجه به پایان تعطیلات رسمی نوروز، با پیک بازگشت مسافران روبرو هستیم و آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی را داریم.

در پایان عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش پرورش خوزستان اظهار داشت: امسال ۵ و ۵۰۰ کلاس درس در قالب یکهزار و ۱۱۴ مدرسه برای پذیرش مهمانان نوروزی آماده شده و تاکنون ۴۶ هزار مسافر در مدارس اسکان داده شده اند.