با حضور معاونان وزرای کشاورزی و علوم انجام گرفت

افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی در مشهد

اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی با حضور معاونان وزیر کشاورزی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد افتتاح شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم افتتاح این دهکده گفت: جایگاه بخش کشاورزی در خراسان رضوی جایگاه رفیعی است و آنچه که اکنون کشاورزان در کنار حمایت از این بخش، به آن نیاز دارند، آموزش دقیق و کافی با توجه به شرایط کشت است.

خیام نکویی افزود: دلیل ورود ما به این حوزه، بحث امنیت غذایی مردم و کوچک شدن سفره مردم است ، ما به دنبال یک انفاق پایدار برای رفع نیاز هستیم.
وی ادامه داد: ما بیش از ۹۰ درصد روغن خوراکی موردنیاز کشور و دیگر موارد غذایی را وارد می‌کنیم، این در حالی است که جمعیت کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۲ برابر، ولی تولیدات کشاورزی مانند گندم بیش از ۴ برابر شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه باید به دنبال پاسخی برای این دوگانگی باشیم، افزود: پاسخ این سوال در فرمایشات مقام معظم رهبری است که تنها مسیر رسیدن به امنیت غذایی پایدار را دانش بنیان کردن مسیر دانستند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم در این مراسم گفت: کسانی که صرفا فناوری را مدنظر داشته و از بازار بی اطلاع باشند، شکست در انتظار آنهاست.
دکتر خیرالدین تاکید کرد: تامین امنیت غذایی با نوآوری و فناوری میسر است و این با اتحاد و علم و عمل انجام می‌شود.