استاندار:

نزدیک به ۸۵ هزار نفر در کرمانشاه تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند

کرمانشاه - کلمه نیوز - استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در راستای برقراری بیمه سلامت رایگان برای دهک های پایین جامعه، گفت: ٨۴ هزار و ٧٠٠ کرمانشاهی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

بهمن امیری مقدم روز دوشنبه در حاشیه حضور در میز خدمت و پاسخگویی ربع شهروندان اظهار داشت: با تلاش دولت سیزدهم امکان برقراری بیمه رایگان برای خانوارهای کم برخوردار فراهم شده است.

وی افزود: بر اساس بند (د) تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند و این مهم در بیمه سلامت استان با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

امیری مقدم خاطر نشان ساخت: دفترچه‌های بیمه سلامت در موارد بستری تا بیمارستان ۹۰ درصد هزینه ها و درموارد سرپایی تا ۷۰ درصد هزینه های درمانی را بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت می کند.

استاندار کرمانشاه این خدمت حمایتی دولت آیت الله رئیسی را ارزشمند دانست و گفت: هر بیمار کرمانشاهی فاقد بیمه حتی اگر در بیمارستان بستری شود؛ قبل از ترخیص هم می تواند بیمه رایگان بگیرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با این اقدام دغدغه های افراد فاقد بیمه مرتفع و نگرانی های آنان بابت هزینه‌های درمانی پایان پیدا کند.