نماینده ولی فقیه در خوزستان بر اهمیت ترویج فرهنگ مهدوی در استان تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج معارف مهدوی برای نوجوانان و جوانان دارد زیرا اکثر سربازان امام زمان (عج) را این قشر تشکیل می‌دهد

کلمه نیوز – حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در دیدار و گفتگو با مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان و مدیر و معاون پرورشی آموزش و پرورش بر اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی فرد امام جمعه اهواز اولویت اول را وجود حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: آموزش و پرورش با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در آموزش و برگزاری دوره های معارف مهدوی برای معلمان و دانش آموزان می تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مهدویت ایفا کند.

امام جمعه اهواز اکثر سربازان امام زمان (عج) را جوان دانست و اشاره کرد: تربیت مربی و برگزاری دوره های معارف مهدوی برای معلمان باید مستمر باشد تا همه دانش آموزان بهرمند شوند.

سید احمد پورفرجی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خورستان با اشاره به اولویت اول بنیاد گفت: بنیاد آموزش دانش آموزان را اولویت اول برای ترویج فرهنگ مهدویت می داند.

پورفرجی ادامه داد: در مرحله اول برای ١١٠ معلم دوره تربیت مربی معارف مهدویت برگزار شد و با برگزاری آزمون ٣٣ نفر نمره قبولی کسب کردند و برای آموزش های تکمیلی به مرکز تخصصی قم اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: در مرحله دوم ١٧٠ معلم به صورت غیر حضوری در دوره شرکت کردند و به زودی برای تکمیل دوره به قم اعزام خواهند شد.

حمیدی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فضای آموزشی آموزش و پرورش بیشتر به سمت بصیرت افزایی و معارف مهدویت خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش با برگزاری دوره های تربیت مربی برای معلمان جهت گسترش فرهنگ مهدویت و آموزش دانش آموزان دریغ نخواهد کرد.

در پایان حمیدی نژاد به انتصاب مشاور برای پیگیری برنامه های مهدویت در اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد.