مشهد دارای بیشترین مشکل نرخ باروری در خراسان رضوی

میزان باروری کلی در شهر مشهد ۱.۸ است که این شاخص باید با برنامه‌ ریزی‌ های لازم اصلاح شود.

به گزارش کلمه نیوز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین مشکل باروری کلی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به کلان شهر مشهد است.

 سید جواد حسینی روز سه شنبه در همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در حال حاضر میزان باروری کلی در شهر مشهد به عنوان هسته مرکزی جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱.۸ است که این شاخص باید با برنامه‌ ریزی‌ های لازم اصلاح شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر کشور در آستانه مواجهه با پدیده و بحران سالمندی جمعیت قرار گرفته است که در صورت ادامه این روند ۲۰ تا ۳۰ سال آینده پنجره جمعیتی بسته خواهد شد که این مهم تبعات و مشکلات سالمندی جمعیت شامل رکود اقتصادی، کاهش شادی و نشاط جامعه و تهدیدات امنیتی را به دنبال خواهد داشت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در صورت ادامه روند کاهش میزان باروری کلی، فرصت‌ های توسعه و شکوفایی کشور از بین خواهد رفت، اظهار داشت: به دنبال ابلاغ قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با فعال نمودن قرارگاه جمعیت، به طور جدی پیگیر برنامه‌ های مربوط به حوزه سلامت است.
وی با تاکید بر اینکه موضوع جمعیت یک موضوع کاملاً اجتماعی است افزود: بحث جمعیت وابسته به مشارکت مردم و دیگر سازمان‌ ها و نهادها بوده و نیاز به مطالبه‌ گری دارد.
حسینی همچنین بر نقش ارائه دهندگان خدمت در حوزه سلامت تاکید کرد و ادامه داد: خواستار بهبود و اصلاح نگاه فعالان بهداشت در بحث جمعیت و فرزندآوری و ارائه مشاوره مناسب و آموزش‌ های لازم به مراجعین هستیم.
وی گفت: امیدواریم با مشارکت مردم، سازمان‌ ها و اصلاح زیرساخت‌ های جامعه همانند بهبود وضعیت موضوع اشتغال و مسکن و تقویت بنیان خانواده‌ ها، شاهد ارتقای شاخص‌ های مربوط به ازدواج و فرزندآوری در جامعه باشیم.