پیام تسلیت استاندار کرمانشاه به مناسبت سالروز رحلت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد

کرمانشاه - کلمه نیوز - استاندار کرمانشاه با صدور پیامی با تسلیت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد عنوان کرد: روز ۱۴ خرداد مظهر دلبستگی ملت ایران به امام بزرگوار است.

مشروح پیام “بهمن امیری مقدم” به شرح زیر است:

راه گم بود، اگر نام و نشان تو نبود
اگر آن دیده‌ی بر ما نگران تو نبود
جامه‌ی نو، که بر این ملک کهن می‏‌پوشید؟
آه… ای پیر، اگر بخت جوان تو نبود
آنچه گفتی و بر آن زد دل ما، مُهر قبول
حرف حق بود، فقط حرف دهان تو نبود(محمدجواد محبت)

به فرموده رهبر معظم انقلاب “امام خمینی(ره) مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملّت ایران آغاز و تاریخ خود را متحوّل کرد”؛ در حقیقت امام راحل بنیان‌گذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یک فقیه برجسته، فیلسوفی بزرگ و در عین حال در عرفان نظری نیز صاحب نظر بودند اما آنچه ایشان را برجسته و بی نظیر کرد، تحقق شخصیّت اصلی ایشان در «وَ جهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه» و ورود به میدان مجاهدت فی‌سبیل‌الله بود؛ تا آخر عمر هم بر این مجاهدت ماندند و سرآغاز حرکت بزرگی شدند.

کار بزرگ امام راحل برچیدن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیر عاقلانه ای بود که عزت، استقلال و شکوفایی ملت ایران را به بند کشیده بود اما خمینی کبیر این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست ملت سپرد. ارمغان بزرگ دیگر امام راحل که در تاریخ کشور بلکه در تاریخ صدر اسلام بی‌سابقه بود، «ایجاد یک حکومت و نظامی بر اساس اسلام» بود.

این حرکت های عظیم محصول سه باور بزرگ امام(ره) بود: باور به خدا، باور به مردم، و باور به خود. این ابرمرد الهی با اتکا به باری تعالی وارد میدان مجاهدت شدند، از سر باور و اعتقاد به نیروی مردمی با ملت سخن گفتند و با لبیک و نقش آفرینی حیرت انگیز آنان، انقلاب اسلامی را به ساحل پیروزی رهنمون ساختند.

امام راحل «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا» به جایگاه ابدی سفر کرد. روز ۱۴ خرداد سالروز عروج آسمانی این شخصیت کم نظیر تاریخ اسلام و داغ هجرانی است که هرگز سرد نخواهد شد اما به فضل و مدد الهی سکان هدایت انقلاب در دستان یادگار ماندگار امام راحل قرار گرفت و با رهبری داهیانه این خلف صالح، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی)، انقلاب اسلامی روز به روز بالنده تر و تنومندتر شد و اکنون مرزهای آن هزاران کیلومتر فراتر از خطوط جغرافیایی را درنوردیده و الهام بخش ملت های مظلوم و مستقل در جای جای دنیا بویژه غرب آسیا و شمال آفریقا شده است.

یاد امام در ایران اسلامی همواره زنده است و روز ۱۴ خرداد مظهر دلبستگی ملت به امام بزرگوار است. اینجانب سالروز رحلت جانگداز و عروج آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا و ایثارگران، ملت شریف ایران بویژه هم استانی های غیور و ولایتمدار کرمانشاهی و تمام دلدادگان راه و مسیر امام خمینی(ره) تسلیت عرض می کنم و همچنین سالگرد قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را که نشان‌دهنده‌ پیوند آحاد ملت ایران با روحانیت و مرجعیت -که مظهر آن، امام بزرگوار بود- گرامی می دارم و بر شهدای این روز درود می فرستم.

بهمن امیری مقدم
استاندار کرمانشاه