سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

ثبت سه صفر در آمار کرونای اصفهان

پژمان عقدک با بیان اینکه آمار کرونا از جمله بستری بیماران در این روزها به کمترین میزان در سه سال همه گیری کووید-۱۹ رسیده است، اظهار داشت: با تداوم این روند، پیش بینی می شود که در حدود یک ماه آینده تعدادی دیگر از شاخص های آماری کرونا نیز به صفر برسد و شاید دیگر […]

پژمان عقدک با بیان اینکه آمار کرونا از جمله بستری بیماران در این روزها به کمترین میزان در سه سال همه گیری کووید-۱۹ رسیده است، اظهار داشت: با تداوم این روند، پیش بینی می شود که در حدود یک ماه آینده تعدادی دیگر از شاخص های آماری کرونا نیز به صفر برسد و شاید دیگر نیازی به گزارش روزانه آنها نباشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: این موضوع به معنی حذف شدن کرونا نیست و این ویروس مانند آنفلوآنزا همچنان در جامعه وجود دارد بنابراین همه مردم به‌ویژه افراد آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای باید مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

عقدک با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲ هفته اخیر در اصفهان صفر بود، خاطرنشان کرد: اما امروز یک مورد مرگ در این زمینه ثبت شد.

نبود گزارش بیماری کریمه کنگو در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هنوز موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این استان ثبت نشده است، گفت: مراقبت های لازم در این زمینه در شهرستان های مختلف استان بویژه مناطق عشایرنشین انجام می شود.

عقدک از مردم خواست تا ضمن رعایت توصیه های لازم درباره این بیماری، گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی معتبر خریداری کنند و آن را قبل از مصرف، ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها با توجه به گرم شدن هوا، مواردی از ابتلا به بیماری های گوارشی مانند دل پیچه و تهوع به مراکز درمانی ارجاع می‌شود اما همه‌گیری خاصی در استان گزارش نشده است.