کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان:

فعال شدن جریان همرفتی تا پایان امشب دراصفهان/تندباد لحظه‌ای به وقوع می پیوندد

اصفهان_ کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: جریان همرفتی تا پایان امشب در استان و به ویژه در مناطق شرق و شمال استان فعالیت خواهد داشت.

محمدرضا رفیعی با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر وجود شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت بارش رگبار و رعد و برق و گاهی وزش تندباد لحظه‌ای در سطح استان و به ویژه در مناق شرق و شمال تا اواخر وقت امروز است.

وی افزود: برای روز دوشنبه شرایط همرفت ضعیف می‌شود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز جو نسبتاً پایداری بر روی استان حاکم است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه طی سه روز آینده افزایش ابر و وزش باد پدیده قالب استان است، ابراز داشت: باید توجه داشت که در روز گذشته نیز بارش یک میلی‌متر بارش در دولت آباد گزارش شده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی ناپایدار در شمال استان اصفهان تصریح کرد: از شهروندان در این مناطق درخواست داریم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت سفر ایمنی را رعایت کنند.

رفیعی با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی را نخواهد داشت، گفت: در این بازه زمانی دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات ۳۵ و ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بوئین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.