قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان :

اولویت کمیته امداد اصفهان، افزایش اشتغال مددجویان در بخش کشاورزی و دامپروری است

اصفهان – قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: افزایش تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی و دامپروری با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال‌جاری، در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

نبی اله اله دادی افزود: بر این اساس یکی از اقدامات این نهاد در سالجاری، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای مددجویان به‌منظور ایجاد زمینه‌ مناسب برای مشارکت آنها درطرح‌های کشاورزی و دامپروری در مشاغل وابسته به حلقه‌های زنجیره تولید است.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات لازم برای اشتغال و مشارکت مددجویان در طرح‌های دامپروری و کشاورزی در شهرها و روستاهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت:سال گذشته نیز در مجموع بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مددجویان به‌منظور ایجاد و راه اندازی طرحهای اشتغال‌زا در زمینه کشاورزی و دامپروری پرداخت شد.

وی یادآور شد: اعطای این تسهیلات در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری، پرورش ماهی و سایر آبزیان، پرورش طیور و زنبورداری بوده است.

وی با بیان اینکه، بسترسازی و تقویت طرح‌های کشاورزی، یکی از بهترین زمینه‌های اشتغال مددجویی است، گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۵۸ طرح اشتغال با هدایت و راهبری شغلی در بخش کشاورزی و دامپروری برای مددجویان ایجاد شد.

اله دادی افزود: کشاورزی و دامپروری یکی از بهترین زمینه‌های اشتغال مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است و بیشترین درخواست برای طرح‌های دامپروری است بطوری‌که در سال گذشته سه هزار و ۶۹۲ طرح مددجویی برای فعالیت در زمینه پرورش دام اجرا شد.

در زمان حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان قرار دارند.