سخنگوی شورای شهر :

ارائه گزارش شهرداری به شورا باید هر ۶ ماه یک بار باشد

اصفهان_ سخنگوی شورای شهر همچنین ارائه گزارش آخرین اقدامات طرح شفافیت از سوی شهردار اصفهان را خواستار شد و اظهارداشت: بر مبنای قانون ارائه گزارش شهرداری به شورا باید هر ۶ ماه یک بار باشد.

محمد نورصالحی روز یکشنبه نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای مثال تولید اتوبوس در کشور کاهش یافته است و تعداد محصولات فعلی پاسخگوی نیازها نیست لذا وارد کردن اتوبوس با همکاری و حمایت دولت اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای شهر اصفهان به دنبال گسترش حمل و نقل عمومی هستند، تصریح کرد: در این زمینه بودجه قابل توجه و برنامه‌های مناسبی برای سالجاری خواهیم داشت.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به برخی مشکلات مربوط به تردد برون شهری اضافه کرد: شمار اتوبوس‌های برون شهری به مقصد دیگر شهرها کمتر شده تا جایی که برخی روزها مردم نمی‌توانند بلیت تهیه کنند که این مقوله نیز به حمایت دولت نیاز دارد.

انتقاد از محتوای بنرهای نصب شده در شهر با موضوع رسانه

عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با انتقاد از بنرهای نصب شده در سطح شهر با موضوع رسانه خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگ شهروندی و معاونت فرهنگی شهرداری باید از خبرنگاران و رسانه‌ها عذرخواهی کنند.

محمدرضا فلاح با تاکید بر استفاده از مطالب اثربخش و آموزنده در محتوای بنرهای شهری افزود: بر خلاف این رویکرد، شماری از بنرها مباحث را به حاشیه می‌برند و سودمند نیستند.

وی تصریح کرد: برعکس محتوای بنرهای مورد اشاره، رسانه نه تنها شایعه نمی‌کند بلکه آگاه‌سازی را بر عهده دارد، پنهانکار نیست بلکه شفاف ساز است و فعالیتش امیدآفرینی و اعتمادسازی را به همراه دارد.

ضرورت ارائه گزارش از سوی شهرداری به شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: بررسی پرونده‌های بلاتکلیف کمیسیون ماده ۱۰۰ بوسیله تفویض اختیار به مدیران مناطق شهرداری صورت می‌پذیرد.

علی صالحی همچنین از بررسی لایحه دو فوریتی اجازه انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از جانب شهرداری با تضمین ۵۰ درصدی اصل و سود توسط دولت خبر داد و گفت: این موضوع تامین بخشی از هزینه‌های قطار شهری را به همراه خواهد داشت.

وی به لایحه اهدای سه جایزه نقدی به بخش مدیریت شهری در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اشاره و ابراز امیدواری کرد دستاورد این طرح‌های منتخب در آن رویداد علمی به سود مدیریت شهری باشد.

سخنگوی شورای شهر همچنین ارائه گزارش آخرین اقدامات طرح شفافیت از سوی شهردار اصفهان را خواستار شد و اظهارداشت: بر مبنای قانون ارائه گزارش شهرداری به شورا باید هر ۶ ماه یک بار باشد.

صالحی در باره طرح تحقیق و تفحص از شهرک شهید کشوری اظهارداشت: در این زمینه پاسخ شهرداری باید جمع‌بندی و ارائه شود تا بتوانیم گزارش نهایی را برای متولیان قضایی ارسال کنیم.

همچنین احمدرضا مصور رییس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای شهر اصفهان گفت: تغییرات که ساختاری شهرداری باید به اطلاع شورا برسد، از سوی دیگر جلوگیری از نفوذ افرادی که برابر تصمیمات قانونی می‌ایستند، ضروریست.

عباس حاج رسولی‌ها رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تعدیل برخی ضوابط در ساخت و سازهای شهری ضروریست برای مثال احداث آپارتمان ۴۰ متری برای افراد داری مشکل مسکن، پاسخگوست اما قانون اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ارائه بسته‌های تشویقی به جوانان با هدف تسهیل مسیر ازدواج می‌تواند در این راستا انگیزه نسل جوان را افزایش دهد.

احمد شریعتی با اشاره به جریان زاینده رود در چند نوبت گذشته ادامه داد: تامین دوباره آب برای کشت و کار اهمیت دارد و نیاز است که از حقوق قشر زحمتکش کشاورز دفاع شود.

گفتنی است، خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان به شهروندان با حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.