مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خبر داد؛

توزیع تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در اردستان

اصفهان_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: قیمت مصوب تخم مرغ ۵۶ هزار تومان است که با تعاملی که بین تولیدکنندگان این محصول انجام شده است اکنون تخم مرغ در شهرستان اردستان به قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اردستان گفت: از ابتدای فرایند برداشت گندم در شهرستان اردستان تاکنون حدود ۴۲۹۴ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

علی‌اکبر صالح، صبح امروز(دوشنبه، ۲۹ خردادماه) در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت محصول گندم در بیش از ۱۲۵۸ هکتار اراضی شهرستان اردستان و با توجه به وضعیت بارندگی خوبی که اتفاق افتاد کشت گندم و جو در سطح این شهرستان بهتر از سال‌های گذشته بود.

وی افزود: از ابتدای فرایند برداشت گندم در شهرستان اردستان تاکنون حدود ۴۲۹۴ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است. همچنین تاکنون ۱۹۹۰۰ تن محصول جو از کشاورزان شهرستان اردستان خریداری شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اردستان، تصریح کرد: اولین مرکز خریداری گندم در استان اصفهان توسط شرکت مهر اردستان انجام می‌شود که از دو ماه قبل عملیات ضدعفونی، تجهیز برخی از اقلام و دیگر موارد مورد نیاز در این مرکز انجام شده است.

صالح با بیان اینکه هر کیلو گندم حدود ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: هیچ مشکلی در پرداخت هزینه‌های گندم و جو در شهرستان وجود ندارد و تاکنون بخشی زیادی از پول کشاورزان پرداخت شده است.

توزیع تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در اردستان

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: قیمت مصوب تخم مرغ ۵۶ هزار تومان است که با تعاملی که بین تولیدکنندگان این محصول انجام شده است اکنون تخم مرغ در شهرستان اردستان به قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

محمد امینی با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۱۰ واحد مرغداری تخم‌گذار وجود دارد که ۶ واحد آن فعال است، گفت: اکنون وضعیت بازار به گونه‌ای است که اگر از مرغدار حمایت نشود فعالان این بخش ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: سالانه حدود ۱۱۲۰۰ تن و روزانه حدود ۳۰ تن تخم‌مرغ در این شهرستان تولید می‌شود، ولی مصرف روزانه مردم در اردستان حدود ۱ تن است. تلاش خواهیم کرد مقدار مصرف روزانه این شهرستان با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب توزیع شود، ولی این موضوع نیازمند حمایت از تولید کننده خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: همچنین نرخ مصوب مرغ گرم ۷۳ هزار تومان اعلام شده است، ولی بازرسی جهاد کشاورزی استان تا قیمت ۷۸ هزار تومان را تأیید کرده است و فروش تا این مقدار اشکالی ندارد.