مدیرکل ثبت احوال اصفهان تاکید کرد؛

تشویق افراد دهه پنجاهی و شصتی مجرد به ازدواج

اصفهان_ مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: با توجه به آمار ثبت وقایع حیاتی؛ مسوولان باید در زمینه افزایش سن ازدواج و طلاق و تشویق افراد دهه پنجاهی و شصتی مجرد به ازدواج، تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند.

مُجتبی یکتامنش با اشاره به ماموریت اداره ثبت احوال در تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی افزود: آمار ثبت وقایع حیاتی منشا بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات کلان کشور است.

وی با اشاره به وظیفه این اداره در ثبت و ضبط وقابع ولادت، ازدواج، طلاق و مرگ خاطرنشان کرد: مردم در ثبت وقایع حیاتی، همیشه بدنبال اتفاقات خوشایند مانند افزایش موالید و ازدواج هستند اما از مرگ و میر و طلاق هم گریزی نیست کمااینکه در دوران کرونا آمار مرگ و میر افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: یکی از جذابترین آمارهای ثبت احوال، تعداد موالید و افزایش آن است که فراوانی آن در سال گذشته ۵۳ هزار و ۶۳۳ نفر بود.

وی با اشاره به میانگین سن ازدواج ۲۵ سال برای بانوان و ۲۹ سال برای آقایان در سال گذشته یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۸۳ زن و پنج هزار و ۸۲۱ مرد دهه پنجاهی با میانگین سنی ۴۲ تا ۵۱ سال صاحب فرزند شدند.

یکتامنش با اشاره به اینکه آمار فرزندآوری در سن بالا بسیار امیدآفرین است، فرزندآوری برای مادران و پدران دهه شصتی را شامل ۲۳ هزار و ۷۵۲ مادر و ۳۳ هزار و ۷۱۲ پدر در سنین ۳۲ تا ۴۱ سال در سال گذشته اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان در باره میانگین سن طلاق در سال گذشته نیز گفت: میانگین سن طلاق در اصفهان برای بانوان ۳۵ و برای آقایان ۳۹ سال بود که طبق بررسی صورت گرفته میانگین سن طلاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۰ سال پیش از آن، پنج سال افزایش داشته است.

وی اثرات افزایش سن طلاق را بالا رفتن سن افراد ناشی از طی فرایند جدایی، کاهش فرصت ازدواج مجدد برای افراد مُطلقه و کاهش فرزندآوری عنوان کرد.

یکتامنش گفت: با توجه به آمار ثبت وقایع حیاتی؛ مسوولان باید در زمینه افزایش سن ازدواج و طلاق و تشویق افراد دهه پنجاهی و شصتی مجرد به ازدواج، تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند.