مسوول لوازم اندازه گیری مدیریت برق کاشان خبر داد؛

فعالیت ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در کاشان

اصفهان_ مسوول لوازم اندازه گیری مدیریت برق کاشان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در کاشان فعال بوده،این تعداد نیروگاه در هر ساعت پنج هزار و ۴۹۰ کیلووات برق تولید می کند.

محمد یگانه افزود:در حال حاضر ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در کاشان فعال بوده،این تعداد نیروگاه در هر ساعت پنج هزار و ۴۹۰ کیلووات برق تولید می کند.

وی اظهار کرد: نیروگاه های یادشده بر بام چند امام زاده،۱۴مدرسه،اداره و ۲۵۱ مشترک خانگی نصب شده است.

مسوول لوازم اندازه گیری مدیریت برق کاشان بیان کرد:نصب نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت ۱۵کیلو وات در تعدادی از دستگاه های اجرایی ازجمله اداره محیط زیست ،اداره فنی و حرفه ای و دانشکده شهید رجایی کاشان نصب شده و بنا داریم با تعامل با دیگر دستگا ه ها در آینده نزدیک همه دستگاه های اجرایی به این سیستم مجهز شده اند.

یگانه اظهار کرد:طبق قانون دستگاه های دولتی موظف به نصب و استفاده از نیروگاه های خورشیدی هستند،دولت همه دستگاه های اجرایی را مکلف کرده که ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را با استفاده از نیروگاه خورشیدی تامین کنند.

وی گفت: نصب نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ میلیون تومان هزینه دارد و نیمی از این مبلغ در قالب وام بانکی به متقاضیان ارائه می شود،نصب نیروگاه خورشیدی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی رایگان است.

وی افزود: در حال حاضر تنها یک درصد برق مصرفی در کاشان توسط نیروگاه ها خورشیدی تولید شده و بقیه برق مصرفی در شهرستان توسط نیروگاه های فسیلی،گازی و سیکل ترکیبی تامین می شود.

شهرستان کاشان با ۲۱۰ هزار مشترک برق، بزرگ ترین امور برق در استان اصفهان است و بعد از امور برق تهران بزرگ، دومین امور برق کشور می باشد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.