مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی خبر داد؛

اجرای طرح تابستانه مهارت

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از اجرای طرح تابستانه مهارت در کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح هفت دستگاه مسئول، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند و این طرح از ۱۵ تیرماه جاری آغاز و تا ۱۵ شهریورماه امسال ادامه دارد.

حمیدرضا رستمی افزود: طرح نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب از سال گذشته در این استان آغاز شد و اطلاع‌رسانی وسیعی در این راستا تاکنون صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر پارسال در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، آموزش‌های رایگان دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: هفت هزار و ۳۸۷ نفر در سه ماه اول امسال در این استان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند که سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ نفر در آموزشگاه‌های آزاد استان مرکزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند که نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۲ درصد افزایش یافت.

رستمی ابراز کرد: سال گذشته ۱۱۷ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی صادر شد که با افرایش ۳۱۶ درصدی همراه بود، ضمن اینکه در سه ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در آموزشگاه‌های آزاد این استان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ شرکت و صنوف بزرگ این استان مجوز مرکز جوار دارند، یادآور شد: ۳۹ مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سه ماه اول امسال در استان مرکزی ارایه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: عملکرد قرارگاه مهارتی نیروهای مسلح استان مرکزی در سال گذشته با افزایش ۱۹۷ درصدی همراه بود و در این مدت ۲ هزار و ۸۱۹ نفر تحت آموزش قرار گرفتند و در سه ماه اول امسال نیز ۳۴۹ نفر از سربازان در این استان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.