نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان:

کشاورزی از سنتی باید به مکانیزه تبدیل شود

مرکزی-کلمه نیوز-نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان گفت: کشاورزی باید از شیوه سنتی به مکانیزه تبدیل و قوانین برای حمایت از کشاورزان و باغداران باید تسهیل شود، چرا که تامین زیرساخت های کشاورزی در استان، منجر به ارتقای بهره وری کشاورزی می شود.

دکتر سید محمد جمالیان نامزد افزود: بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است و با توجه به بحران آب باید برنامه ریزی داشته باشیم و قوانینی را برای تسهیل کشاورزی مکانیزه که از سرعت خوبی برخوردار نیست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت باید بسته های حمایتی را برای کشاورزان در نظر بگیرد تا آنها بتوانند به سمت کشاورزی مکانیزه پیش بروند، ابراز کرد: بحث تهیه غذا و امنیت غذایی بسیار مهم است و سلامت غذا از مزرعه تا سفره یکی از مواردی است که هم وزارت بهداشت و هم وزارت جهادکشاورزی روی آن حساسیت دارد، بنابراین باید قوانین تسهیل تر شود تا کشاورزان و باغداران بتوانند معضلات و مشکلاتشان را حل کنند.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه با توجه به بحران آب، کشاورزی سنتی دیگر جوابگو نیست، اظهار کرد: کشاورزان در بحث فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند که از آن جمله می توان به این نکته اشاره کرد که امروز ضمانت خرید گندم از کشاورزان با بحران های جدی مواجه است.

نامزد انتخابی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان گفت: صندوق کشاورزی ضعیف عمل می کند و این ضعف در عمل و شاید چالش هایی که در قوانینش وجود دارد باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

دکتر جمالیان تاکید کرد: در بحث زیرساخت ها در خنداب سردخانه و در کمیجان سیلوی دولتی وجود ندارد و همه این موارد یا منجر به خراب شدن محصولات یا فروش آنها به خارج از استان با قیمت پایین می شود.

وی بیان کرد: باید زیرساخت ها را برای کشاورزان فراهم کنیم و با استفاده از تمام ظرفیت ها بهره وری کشاورزی را افزایش دهیم.