فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی:

رعایت خطوط قرمز مردم در چهارشنبه سوری، الزامی است

مرکزی-کلمه نیوز-فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: رعایت خطوط قرمز مردم در چهارشنبه سوری، الزامی است.

سردار هادی رفیعی کیا در نشست خبری، افزود: پلیس یکی از ارکان حفظ و ارتقای برقراری امنیت است و نگاه جمهوری اسلامی به امنیت، امنیت مردم پایه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملاک های مشارکت مردم در انتخابات عملکرد خوب مسئولان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه چهارشنبه سوری، ماه مبارک رمضان و نوروز را پیش رو داریم پلیس باید تمهیدات امنیتی حفاظتی را داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مخالف شادی مردم نیستیم و با مردم نیز همراهی می کنیم، اما پلیس خطوط قرمزی که خطوط قرمز مردم است را دارد و پلیس جدا از مردم نیست.

سردار رفیعی کیا ابراز کرد: آنچه دغدغه مردم است، دغدغه پلیس است و با چهارشنبه سوری که مساله فرهنگی و تاریخی در ذهن مردم است مخالفت نداریم اما از سر وظیفه و دلسوزی استدعا داریم دیگران را به مراعات حال ساکنین محله ها تشویق کنند، چرا که فرزندان ما دوست دارند شادی نوروز را ببینند و چهارشنبه سوری یعنی سور و شادی و همین انتظار را نیز از مردم داریم.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال ۱۴۰۲گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت ۶۰۹۴ سارق دستگیر شد، در سرقت های خرد و مهمه ۷ درصد در سارقان مسلح کاهش داشته ایم و تعدادی نیز از این سارقان در مواجه با پلیس کشته شده اند.

وی افزود: نیازمندیم که کارخانه ها و شرکت ها در مبارزه با پیشگیری و مقابله با قاچاق به پلیس در پایش هوشمند و هم اندیشی و … کمک کنند.

سردار رفیعی کیا ادامه داد: در برخورد با خودروی شوتی حامل کالای قاچاق ۵۱۹ خودرو توقیف شدند که از یک تا ۶ ماه در توقیف می مانند و ۱۲۴ نفر افزایش دستگیری قاچاقچی نسبت به سال گذشته، توقیف ۵ هزار خودرو ۱۱۳۳ نفر تشکیل پرونده در این زمینه از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان در سال جاری است.

وی بیان کرد: در حوزه رسیدگی های پلیس فتا ۶۰ درصد از جرمی که در فضای مجازی اتفاق می افتد کشف می شود، در حوزه خدمات مشاوره ای به مردم قریب به ۴۰ هزار مشاوره صورت گرفته است.

وی گفت: در استان مرکزی ۴ درصد افزایش اعزام مشمول به سربازی در این مدت رقم خورده، ضمن اینکه در ارتباط مستقیم با مردم در حال انجام وظیفه هستیم و در نمازهای جمعه میز خدمت برقرار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۱۲ درصد افزایش تماس های مردمی با ۱۹۷ ، در حوزه قاچاق مواد مخدر ۶۵۵۷ نفر معتاد جمع آوری شده و ۱۵۸۴ طرح پاکسازی انجام شده، ضمن اینکه ۱۳۲ قاچاقچی عمده مواد مخدر دستگیر شده و ۶۲۶۲ نفر خرده فروش نیز دستگیر شده اند.

سردار رفیعی کیا افزود: در حوزه ۱۱۰ یک میلیون و ۸ هزار نفر تماس برقرار شده و حدود نیمی از این تماس ها عملیاتی شده است، ضمن اینکه در این مدت ۲۳۵ نفر جذب پلیس شده اند که بنا است ۸۰ درصد این جذب به استان برای خدمت برگردد.

وی یادآور شد: در حوزه پلیس فتا اخباری دریافت می کردند مبنی بر ارسال لینکهای آلوده برای مردم همچون کشف حجاب و سهام عدالت که از این طریق پولشویی صورت می گرفت و در این زمینه ۲۲۰۰سیم کارت مجهول کشف شد که از آنها ۱۸۰ هزار لینک آلوده ارسال شده و دو نفر از عناصر اصلی آن دستگیر و یک نفر تحت تعقیب است، ضمن اینکه این افراد از مشهد،خراسان رضوی ، آذربایجان، تهران، کرمانشاه و مرکزی کلاهبرداری کرده اند اما پرونده را استان مرکزی کشف کرده است.

سردار رفیعی کیا بیان کرد: در انتخابات پرونده ای که قضایی کنیم و محرز شود تخلف یا تقلبی در شعبه یا صندوقی حادث شده نداشته ایم.

وی در پایان گفت: آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت شعار امسال نیروی انتظامی است.