توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی انجام شد،

برگزاری دوره آموزش بهره برداران با عنوان پیونددرختان میوه دانه دار وهسته دار

مرکزی-کلمه نیوز-به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، در راستای توانمندسازی باغداران، دوره آموزشی با عنوان پیوند درختان میوه دانه دار وهسته دار با تدریس محمد کاوند محقق معین شهرستان تفرش به صورت تئوری و عملی در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تفرش و باغ عبدالهی در روستای تاد برگزار گردید.

براساس این گزارش، همچنین دوره آموزش بهره برداران با عنوان روش کالیبراسیون سم پاش های بوم دار و توربولاینر نیز در شهرستان خنداب به صورت تئوری و عملی برای رانندگان حرفه ای تراکتور برگزار و روش های تنظیم دونوع سم پاش بوم دار و توربولاینر تشریح شد.

این گزارش یادآور می شود، کمیته تخصصی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز نیز برگزار شد و در این جلسه پروژه تحقیقی با عنوان “بررسی فنی-عملیاتی کاربرد مالچ پلاستیکی بر کاهش آب مصرفی و عملکرد لوبیا” مشترک بین بخش های تحقیقات فنی و مهندسی و زراعی و باغی توسط مصطفی گودرزی عضو هیئت علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی به عنوان مجری مسئول (محسن سیدی عضو هیئت علمی بخش زراعی و باغی به عنوان مجری) ارائه گردید.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه با توجه به اهمیت آب در کشت لوبیا و نیاز آبی بالای این محصول، در راستای کاهش مصرف آب با استفاده از مالچ پلاستیکی این پروژه ارائه و نظر به اهمیت آن مورد تصویب کمیته قرار گرفت.