معاون بهد اشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۹۲۴مورد تزریق واکسن هاری در تعطیلات نوروزی در استان هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز- معاون بهد اشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام 924 مورد واکسیناسیون هاری از 24اسفندماه سال 1402تا 13فروردین ماه سال جاری خبر داد.

دکتر عبدالجبار ذاکری با اشاره به کشیک های ۲۴ ساعته کارشناسان بیماریهای واگیر و کنترل ورصد بیماری ها در تعطیلات نوروزی گفت : تعداد ۳۹۱مورد حیوان گزیدگی و تعداد ۹۲۴ مورد تزریق واکسن هاری در مراکز پیشگیری و درمان هاری در شهرستان های تابعه پس از مراجعه افراد صورت گرفته است .

وی با تاکید براینکه برای پیشگیری از ابتلا به هاری تزریق به موقع واکسن بسیار ضروری است اظهارکرد: در صورت حیوان گزیدگی زخم را با اب و صابون بشویید و در اسرع وقت جهت دریافت واکسن و سرم ضد هاری به مراکز پیشگیری از هاری مراجعه کنید.

معاون بهداشتی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز در کلیه شبکه های بهداشت ودرمان شهرستان های تابعه به صورت رایگان انجام می شود ، افزود: در این مراکر در مرحله اول اقدام به شستشوی کامل زخم می شود و درصورت واکسن و سرم هاری در محل زخم تزریق می گردد . علاوه بر آن جهت در صورت نیاز جهت پیشگیری از کزاز ،واکسن دیفتری و کزاز نیز تزریق می گردد.

دکتر ذاکری اعلام کرد : برای درمان هر مورد حیوان گزیدگی حدود ۱۴ میلیون تومان هزینه می شود

پایان خبر/