در کمتر از ۱۲ ساعت بعد از دیدن دانش آموزان مرکز آموزشی مهرجو محقق شد؛

مصوبه طلایی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه اوتیسم در هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-همزمان با روز جهانی آگاهی از اوتیسم، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور در بین دانش آموزان طیف اوتیسم  مرکز آموزشی مهرجو پای درددل معلمان و خانواده دانش آموزان نشست و با مشاهده وضعیت دانش آموزان اوتیسم به قید فوریت دستور تشکیل جلسه داد و در کمتر از ۱۲ ساعت جلسه ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، رییس آموزش و پرورش استثنایی و اعضای انجمن کودکان اوتیسم تشکیل شد.

استاندار هرمزگان در این نشست ضمن اشاره به اهمیت شناسایی کودکان اوتیسم بر ضرورت  تشکیل کارگروه غربالگری اوتیسم در استان تاکید کرد و افزود: به زودی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در دستور کار قرار خواهد گرفت تا آموزش دانش آموزان اوتیسم در فضایی مناسب و امن صورت پذیرد .

رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان از ایجاد داروخانه های اختصاصی اوتیسم در استان خبر داد و افزود: در دسترس بودن داروهای دانش آموزان بخشی از آلام و دغدغه های والدین را می‌کاهد.

دوستی ضمن تقدیر از معلمان و مربیان دانش آموزان طیف اوتیسم، آنان را به عنوان انسانهای شریف و ایثارگری دانست که با عشق به دانش آموزان آموزش میدهند. تکمیل و راه اندازی طرح حیاط مسی در مدرسه مهرجو، ساخت سایبان حیاط مدرسه مرکز آموزشی اوتیسم مهرجو، تجهیز مدرسه به وسایل بازی ایمن، تجهیز ساختمان مدرسه به آسانسور و تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال ویژه، پیگیری تامین داروهای کودکان اوتیسم، ساخت اتاق انتظار اولیا در مدارس استثنایی و ارایه خدمات ویژه به دانش آموزان اتباع اوتیسم از جمله مواردی بود که در این نشست تصویب شد و اجرایی خواهند شد.

شایان ذکر است ۶۲ مدرسه استثنایی در استان وجود دارد که۲۷۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که از بین آنها ۱۳۰ دانش آموز اوتیسم شناسایی شده اند که ۱۰۱ نفر در مدارس استثنایی و ۲۹ نفر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

پایان خبر/