مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان:

آموزش ۱۰۳۵ نفر در حوزه گردشگری هرمزگان

هرمزگان/ کلمه نیوز-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: سال گذشته، 1035 نفر در حوزه گردشگری استان آموزش‌دیده‌اند.

محمد محسنی گفت: در راستای توجه به امر آموزش به‌عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و به‌روزرسانی دانش و مهارت افراد شاغل در صنعت گردشگری این تعداد افراد آموزش‌دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ دوره آموزش گردشگری در سال گذشته برگزارشده افزود:  این دوره‌ها شامل: مدیر فنی بند ب، راهنمای طبیعت‌گردی، راهنمای تاریخی ـ فرهنگی، بلد محلی، پرنده‌نگری، غذاهای سنتی، غذاهای دریایی و … که در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، پارسیان، بندر خمیر، بندرلنگه و جاسک برگزارشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: برگزاری این دوره‌های آموزشی با همکاری موسسه‌های آموزش گردشگری زیرمجموعه این اداره‌کل انجام‌شده است.

محسنی تأکید کرد: آموزش افراد شاغل در صنعت گردشگری با جدیت توسط این اداره‌کل دنبال می‌شود  و این امر به ارتقای کیفیت خدمات به مسافران و گردشگرانی که هرمزگان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، می‌انجامد.

آموزش ۶۷۳۰ نفر در دوره‌های عمومی و تخصصی صنایع‌دستی هرمزگان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان همچنین گفت: در سال گذشته، ۶۷۳۰ نفر در دوره‌های عمومی و تخصصی  صنایع‌دستی استان آموزش‌دیده‌اند.

محمد محسنی  افزود: از این تعداد ۶۱۵۹ نفر در دوره‌های عمومی در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، رودان، بندر خمیر و قشم آموزش‌دیده‌اند.

وی افزود: این تعداد در رشته‌های البسه محلی، حصیربافی، چاپ مهری و قلمکار، خوس دوزی، قلاب‌بافی، چرم‌دوزی، احجام چوبی، پولک و منجوق‌دوزی، گلابتون دوزی و خوس بافی آموزش‌دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه همچنین ۵۷۱ نفر در دوره‌های تخصصی آموزش‌دیده‌اند، اظهار کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های بندرعباس،  میناب و بندرلنگه برگزارشده است.

محسنی افزود: گردشگری صنایع‌دستی و راهکارهای حمایت از توسعه صنایع‌دستی، آشنایی با مهر اصالت و ویژگی‌های آن، قیمت‌گذاری کالاهای صنایع‌دستی، شناخت صنایع‌دستی و فرهنگ استفاده از آن، آشنایی با اصول حرفه‌ای شرکت در نمایشگاه‌ها، قیمت‌گذاری محصولات صنایع‌دستی حصیری، شیوه‌های تولید محصولات حصیری، اصول و مبانی طراحی محصول، اصلاح و عیوب محصولات حصیربافی، ارگونومی منابع انسانی و حضایه بافی، دوره‌های آموزشی ویژه شاغلین صنایع‌دستی در سال گذشته بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: دوره‌های آموزشی باهدف ارتقا کیفیت محصولات صنایع‌دستی، ترویج هنرهای دستی، احیای رشته‌های بومی استان و همچنین ایجاد اشتغال برگزارشده است.

پایان خبر/