رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

هر شهروند ، یک بازرس

هرمزگان/ کلمه نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف شهرستان بندرعباس بر ضرورت فرهنگسازی در اصناف و مردم جهت اقامه نماز جماعت اول وقت در بازار و مجتمع های تجاری تاکید کرد.

خلیل قاسمی ضمن تبریک اعیاد گذشته و با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری افزود: نقش اصناف و بازاریان با توجه به شعار سال را مهم و ضروری دانست.

وی اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و اصناف باید اقدامات لازم را جهت ترغیب و تشویق بازاریان و صنوف برای برگزاری نماز جماعت اول وقت در بازار و مجتمع های تجاری به عمل آورند.

قاسمی با اشاره به نقش اصناف در موضوعات نظارتی و تبلیغاتی در ترویج و توسعه فرهنگ نماز تصریح کرد: نمازخانه های اصناف و مجتمع های تجاری باید تجهیز و مورد نظارت قرار گیرند.

وی گفت: جهش و رشد تولید با مشارکت اصناف و بازاریان و برنامه های اجرایی و دستگاه های مربوطه باید انجام شود تا طبق سیاست و صیانت مالیات بر درآمد، اختلاف های موجود بین کسبه و اداره کل مالیات شفاف سازی واقعی و شناسایی کردن مالیات در جهت سیاست های دستگاه ها صورت گیرد و لازم است اعضاء کمیسیون نظارت بر اصناف از کسبه و بازاریان حمایت لازم را بعمل آورند.

رئیس سازمان صمت استان با تاکید بر ساماندهی بازرسان عنوان کرد: ساماندهی بازرسین صنوف باید جز اولویت ها قرار گیرد. وی افزود:باید به گونه ای اطلاع رسانی شود که هر شهروند بعنوان یک بازرس خود را موظف بداند در صورت مشاهده تخلف از سوی واحدهای صنفی، مورد تخلف را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت گزارش نماید.

پایان خبر/