افق روشن توسعه روستایی در شهرستان بختگان با مشارکت بنیاد مسکن در دولت سیزدهم 

فارس_ مدیر بنیاد مسکن شهرستان بختگان با گرامیداشت یاد شهید رییسی و شهدای خدمت گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم برنامه های توسعه روستایی و محرومیت زدایی با مشارکت بنیاد مسکن در این شهرستان تداوم دارد.

کلمه نیوز_ محسن رضاییان، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بختگان بازنگری طرح هادی و تهیه مجدد طرح های هادی در روستاهای خواجه جمالی ، دهمورد ، جهان آباد و تل خاکی را از شاخص های توسعه در این شهرستان دانست و گفت: این طرح ها با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال به سرانجام رسیده است.

رضاییان همچنین از اجرا و تکمیل پل روستاهای دهزیر ، شهرک امام صادق و خواجه جمالی با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تشکیل پرونده در شهر آباده طشک برای بیش از ۳ هزار فقره واحد مسکونی و تشکیل پرونده برای صدور سند در روستاهای شهرستان به تعداد ۳۰۰ فقره و صدور ۱۷۷ جلد سند روستایی یکی از شاخص های برجسته توسعه روستایی است.

رضاییان از تهیه نقشه پایه و طرح هادی روستاهای فاقد طرح با اعتبار ۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: اجرای آسفالت از محل قیر رایگان در روستاهای خواجه جمالی ، دهزیر ، جهان آباد ، حسن آباد ، دهمورد ، چاه سوار آغا به میزان بیش از ۴۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در این شهرستان اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بختگان اعطای وام های بلاعوض حوادث به میزان ۳۰۲ فقره با مبلغی بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال و اهدای ۱۹ هزار و ۲۰۰ پاکت سیمان رایگان به متقاضیان را یکی از عملکردهای برجسته و قابل اشاره در این شهرستان ذکر کرد.

رضاییان ، میزان تسهیلات پرداختی مسکن به میزان ۱۹۲۰ میلیارد ریال و وام تعمیری به تعداد ۷۱۶ فقره را از دیگر عملکردها در شهرستان بختگان ذکر کرد.

وی درصد خانوارهای بهره مند از خدمات بنیاد را ۶۲ درصد و تعداد خانوارها را ۵ هزار و ۹۰۰ خانوار ذکر کرد و گفت: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای افزایش خدمات به خانوارها استفاده می کند.