برای مطالبه‌گریِ بدون هزینه به پزشکیان رأی بدهید

گروه اقتصادی:گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، بعدازظهر دوشنبه ۱۱ تیرماه، برگزار شد. به گزارش ایلنا،حسن صادقی، رییس کمیته کارگری ستاد مسعود پزشکیان، در ابتدای این جلسه با اشاره به متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اینکه امروز به جایی رسیده‌ایم که مستمریِ بازنشستگان باید متناسب‌سازی شود، دلیلش این است که ما دچار عقب‌ماندگی مزمن […]

گروه اقتصادی:گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، بعدازظهر دوشنبه ۱۱ تیرماه، برگزار شد. به گزارش ایلنا،حسن صادقی، رییس کمیته کارگری ستاد مسعود پزشکیان، در ابتدای این جلسه با اشاره به متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اینکه امروز به جایی رسیده‌ایم که مستمریِ بازنشستگان باید متناسب‌سازی شود، دلیلش این است که ما دچار عقب‌ماندگی مزمن حقوق از تورم هستیم و منشا آن نیز نگاه دگم دولت‌ها به خصوص دولت فعلی به دستمزد است. 

وی تاکید کرد: چنانچه حقوق بازنشستگان مطابق  ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و مطابق با تورم واقعی افزایش می‌یافت، امروز قدرت خرید حفظ می‌شد و دیگر نیازی به متناسب‌سازی نبود. اما متاسفانه دولت‌ها، و به خصوص دولت فعلی، دست به فریز مزدی زد و قدرت خرید را پایین آورد. 
صادقی گفت: متناسب‌سازی در واقع بخشی از فاصله‌ی بین دستمزد و تورم را کاهش می‌دهد و  نمی‌تواند مشکل را کامل حل کند. 

وی با اشاره به پرداخت علی‌الحساب متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: ۳ میلیون به حساب بازنشستگان دولت واریز کرده‌اند ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نگه داشته‌اند تا در آستانه انتخابات واریز کنند! 

ما هشدار دادیم  که اگر این پول را دارید به‌فوریت پرداخت کنید، اما مدام بهانه‌گیری کردند. اطلاع دارم که می‌خواهند در روزهای نزدیک به انتخابات واریز کنند. صادقی گفت: باید قانون را اجرا کنید و هر دولتی که سر کار بیاید ما اجرای کاملِ متناسب‌سازی را از او طلب می‌کنیم. نمی‌شود برای کشوری و لشکری قانون اجرا شود و برای بازنشستگان تامین اجتماعی بگویید باید منابع تامین شود و مدام بدلایل سیاسی و غیر سیاسی به عقب بیندازند.

وی ادامه داد: دولت باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد و بخشی از این بدهی باید تا الان به حساب تامین اجتماعی واریز می‌شد. چرا تا الان این بدهی را واریز نکرده است؟ 
صادقی در ادامه با حمایت از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر از کسی حمایت می‌کنم برای این است که از برنامه‌هایش اطمینان دارم و سیاستهایش را نزدیک به خواسته‌های کارگران و بازنشستگان دیده‌ام. 

وی بیان کرد: برخی بی‌اخلاقی می‌کنند و سیاستهایی را به ایشان ربط می‌دهند که اصلا در مرام و خط ایشان نیست. مثلا می‌گویند اگر ایشان بیایند کارخانه‌هایی مثل هفت‌تپه و هپکو را به بخش خصوصی واگذار خواهند کرد! 

صادقی ادامه داد: اول اینکه ایشان با خصوصی‌سازی مخالف هستند. 
وی گفت: بداخلاقی نکنید و چیزی که به آقای پزشکیان ربط ندارد را به ایشان نسبت ندهید. آقای پزشکیان انسانِ اخلاق‌مداری است، ایشان مفسر و مبلغ نهج‌البلاغه هستند و با بی‌اخلاقی به شدت مخالفند. 

صادقی تاکید کرد: در زندگی شخصی و کاریِ ایشان نقطه‌ی سیاهی وجود ندارد. برخی می‌گویند ایشان اگر بیاید سیاستهای دولت اقای روحانی را پیگیری می‌کند، من از دولت آقای روحانی دفاع نمی‌کنم اما یک سوال دارم، اینکه  شما چه کار می‌کنید؟ آیا می‌توانید  گوشت را به کیلویی ۱۲۵ هزار تومان و دلار را به ۲۵ هزار تومان برگردانید؟! 

وی تاکید کرد: آقای پزشکیان در ابتدا اخلاق را وارد حکومت خود می‌کند و با همین اخلاق‌مداری به اصلاح امور جامعه می‌پردازد. صادقی گفت: به دروغ می‌گویند آقای پزشکیان دنبال گران کردن بنزین است؛ چرا بی‌اخلاقی می‌کنید و این سیاست‌ها را به ایشان نسبت می‌دهید؟ پزشکیان مردم محور است و خط قرمز ایشان نظر مردم است. 

وی به دستمزد کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در رابطه با افزایش حقوق نیز من به عنوان مسئول ستاد کارگری آقای پزشکیان می‌گویم که مطالبه‌ی ما افزایش دستمزد مطابق با نرخ تورم به اضافه درصدی افزایش ثابت است تا طی چند سال، عقب‌ماندگی از سبد معیشت جبران شود. ما این خواسته را به گوش ایشان رسانده‌ایم و پذیرفته اند. 

صادقی ادامه داد: در رابطه با تامین اجتماعی نیز سهم ۳ درصد سازمان هرساله باید در ردیف بودجه دیده شود. همچنین معوقه ۹۷۰هزار میلیاردی ما باید به‌روز شده و هر سال درصد قابل ملاحظه‌ای از آن پرداخت شود تا در نهایت این معوقه صفر شود. 

وی گفت: دفاع از کلیت تامین اجتماعی و حفظ ساختار آن و حفظ بانک رفاه از مطالبات اصلی ماست. ما بابتِ تمام این مطالبات از آقای پزشکیان  قول گرفته‌ایم و ایشان قبول کرده‌اند. صادقی در پایان گفت: اگر می‌خواهید قلم‌ها راحت بنویسند، زبان‌ها راحت حرف بزنند و اجتماعات و تشکل‌ها به راحتی فعالیت کنند، اگر می‌خواهید بدون هزینه مطالبه‌گری کنید به آقای دکتر مسعود پزشکیان رای بدهید.