همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س)؛

آغاز سلسله جشن‌های «شکوه رضوان» در حرم مطهر رضوی

همزمان با شب میلاد بانوی کرامت؛ حضرت معصومه (س) سلسله جشن‌های «شکوه رضوان» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

جشن میلاد کریمه اهل بیت (ع)؛ حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر گرامی حضرت رضا (ع) در نخستین شب از ایام دهه کرامت با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

این مراسم باشکوه با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)؛ ابراهیم قانع و جعفر ملائکه و همچنین اجرای شعرخوانی آئینی توسط مجید تال و اجرای سرود و همخوانی گروه گلدسته‌های حرم همراه بود.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشدی به بیان جایگاه و مقام زن پرداخت و گفت: در قرآن مجید و روایات اسلامی توجه ویژه‌ای به جایگاه زن شده است. دوران زندگی زن به سه مرحله تقسیم می‌شود. ابتدا دختر بودن، سپس همسر بودن و بعد از آن مرحله مادری است.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه ۴۹ سوره مبارکه شوری «.. یَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ إِنَاثًا وَیَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ الذُّکُورَ» بیان کرد: در این آیه شریفه خلقت و آفرینش دختر بر خلقت پسر مقدم شمرده شده است.
وی افزود: تقدُّم و تاخُّر واژه‌ها در قرآن کریم تصادفی و بی دلیل نیست بلکه علل بسیاری را به دنبال دارد. در اینجا اشاره به خلقت دختر در ابتدا نشانه اهمیت و ارزش بیشتر اوست.
این کارشناس دینی ابراز کرد: در روایات اسلامی نیز بشارت با برکت بودن قدم دختر به خانواده‌ها داده شده است. به طور مثال در حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده که هر کس نخستین فرزندش دختر باشد خداوند در‌های رحمتش را به روی او باز می‌کند.
وی اظهار کرد: در روایات اسلامی همچنین به والدین سفارش شده که توجه ویژه‌ای به فرزندان دختر خانواده داشته باشند، چرا که دختر روحیه‌ای لطیف و آسیب‌پذیر دارد و اگر مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد زود آسیب می‌بیند.
در پایان این مراسم زائران و مجاوران بارگاه رضوی با دل‌هایی آکنده از عشق و امید به رحمت الهی دعای پرفیض توسل را با نوای سید مجید بنی فاطمه زمزمه کردند و دست توسل به دامان پرمهر خاندان پیامبر (ص) زدند.
سلسله جشن‌های «شکوه رضوان» در ایام دهه کرامت به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی هر شب از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در صحن پیامبر اعظم (ص) با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی-مذهبی همچون همخوانی و تواشیح، شعرخوانی شاعران آئینی، دکلمه‌خوانی، مولودی‌خوانی و … پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی خواهد بود.