برنامه اقامه نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از اقامه نماز عید قربان به امامت آیت‌الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد ضمن تبریک عید سعید قربان با اشاره به جزئیات برپایی این آیین معنوی بیان کرد: روز یکشنبه ۱۹ تیرماه، از ساعت ۶ صبح آیین اقامه نماز عید سعید قربان همراه با ایراد خطبه به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روز عید قربان افزون بر اقامه نماز عید، از ساعت ۱۱ مراسم جشنی به این مناسبت با سخنرانی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدحسین رجایی خراسانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: مراسم جشن عید قربان ویژه بانوان نیز در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س) با برنامه‌های سخنرانی، مدیحه‌سرایی، حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سؤالات و شبهات برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در مورد جشن‌های شب و روز عید قربان نیز گفت: مراسم شب و شام عید قربان در صحن پیامبر اعظم(ص)، با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی و حجج‌اسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی و حیدری کاشانی و مدیحه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود. همچنین مراسم ویژه‌ای در صحن غدیر برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته‌شده است.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین در شب و روز عید قربان پایگاه‌های سیار کبوترانه با اجرای جنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی خواهد بود.