سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

ماهیت فنی و حرفه ای اشتغال زایی است

مرکزی-کلمه نیوز-سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: ماهیت فنی و حرفه اشتغال زایی و آموزش برای ایجاد اشتغال است.

حمیدرضا رستمی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، با اشاره به اینکه هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد ماه می باشد، افزود: در دنیا و در کشور ما دو نوع آموزش های رسمی و غیر رسمی که همان مهارتی است و هر فردی برای بقا به یک مهارت نیاز دارد، وجود دارد.

رستمی ادامه داد: در ایران متولی آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای است و با توجه به اینکه رشد و بالندگی جامعه وابسته به آموزش های مهارتی است، فنی و حرفه ای نقش کلیدی در آموزش مهارت به شکل صحیح دارد.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اظهار کرد: هر ۵ سال یکبار استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای به روزرسانی می شود و بیشتر باید برای توسعه به سمت آموزش های نرم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه توجه ویژه ای هم به اقتصاد سبز در مسیر آموزش داریم، افزود: در حال حاضر به سمت فناوری دیجیتال هم در حال حرکت هستیم تا شکاف بین مهارت، صنعت و شغل از بین برود.

رستمی گفت: توسعه مهارت در سطح جامعه ضروری است؛ لذا در سفر هیات دولت به استان مرکزی برای فنی و حرفه ای استان ۱۲۸ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰۰ میلیارد برای تجهیز ۲۰ مرکز آموزش دولتی اختصاص یافت و مقرر شد ۷۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه تامین و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات استانی تخصیص یابد و ۲۸ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل ۴ پروژه استانی تخصیص یافت.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ابراز کرد: ۱۷۴ نفر در روستا تاکنون آموزش مهارتی دیده اند و طی ۴ ماهه سال جاری ۹۵۰۰ نفر دوره و یک میلیون و چهارصد نفر ساعت عملکرد ۳۸۰ آموزشگاه آزاد در سطح استان است.