استقرار ۱۹ فروند کشتی حامل انواع کالا‌ در بندر امام خمینی(ره)

خوزستان - سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: درحال حاضر ۱۹ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی و غیر اساسی در بندر امام خمینی مستقر هستند.

کلمه نیوز – داوود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به استقرار ۱۹ فروند کشتی در اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۸ فروند حامل کالای اساسی شامل؛ ذرت، دانه روغنی، شکر و روغن خوراکی و ۱۱ فروند حامل کالای غیراساسی شامل؛ مواد معدنی و شیمیایی، مواد نفتی، کالای عمومی و کانتینر هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۸ فروند کشتی به منطقه ویژه اقتصادی وارد و عملیات تخلیه و بارگیری این کشتی‌ها انجام شده است، افزود: هم اکنون عملیات تخلیه و بارگیری ۸ فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر امام خمینی در حال انجام است.

چگنی روند ورود کشتی به بندر امام خمینی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: عملیات تخلیه و بارگیری شناور‌هایی که در اسکله پهلوگیری می‌کنند به خوبی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: بیش از ۷۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی انجام می‌شود و در این زمینه عملکرد، مطلوب است.

به گفته این مقام مسئول؛ مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی بندر امام خمینی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.