رئیسی: هرکسی در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است

سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: هرکسی دانسته یا ندانسته در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ظهر امروز در نشست با علما و نخبگان اهل تسنن سراسر کشور با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی، شهدای اهل سنت و شیعه، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و خدمت، اظهار کرد: جلسه بسیار ارزشمند و مغتنمی است و از نظرات علما استفاده کردیم. اگر فرصت بیشتری بود از دیدگاه علمای بیشتری استفاده می کردیم. نشستن پای سخن کسانی که سخن از دین و مشکلات جامعه می گویند و دغدغه مذهبی دارند، مغتنم است. 

وی در ادامه گفت: اولین شاخص امت این است که جامعه‌ای منسجم و متشکل به سمت هدف حرکت می کند. امت هیچ گاه توقف و ایستایی ندارد و همواره پویا و در حال حرکت است. حرکت کردن، هدفدار بودن و مقصد داشتن و وجود پیامبر (ص) که محور وحدت همه مسلمانان است، ویژگی امت اسلامی است. ویژگی علمای اهل اسلام این است که دنبال رضای خداوند بوده و توجه به مردم داشته و همراه مردم هستند. جاری کردن سخن مردم بر زبان و دنبال حق مردم بودن بسیار اهمیت دارد. 

رئیسی تاکید کرد: همه باید به منافع ملی بیندیشیم. هرچه به نفع عزت کشور و مردم است باید به آن سمت حرکت کنیم. یک جامعه متحد اسلامی بزرگترین مانع برای استکبار و نظام سلطه است. بعد از جنگ جهانی اول و دوم که دو قدرت شرق و غرب شکل گرفت و بعد از فروپاشی شوروی، نظام سلطه تنها مانع خود را مسلمانان متحد می‌دید و دست به اقداماتی زد که این قدرت را بشکند و با فعال کردن امپراتوری رسانه ای خود تلاش کرد بین مسلمانان اختلاف بیندازد. گروه های تکفیری را راه انداخت تا خون ریزی به راه بیندازد و به امت اسلامی ضربه بزند. اقدام دیگر توهین به مقدسات اسلامی از جمله قرآن و پیامبر اسلام (ص) و ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی بود. اهانت به قرآن اهانت به همه ادیان الهی است. این اقدامات همه حلقه های یک زنیجر است. امروز وظیفه مسلمانان افتخار راهبرد وحدت است. پیشرفت اسلام در گرو وحدت و انسجام است. وحدت نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. این راهبرد توسط ایران دنبال می شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه هرکسی دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف وحدت اسلامی اقدام کرد در راهبرد دشمن قدم برداشته است تصریح کرد: نظم جدید جهانی با افول قدرت آمریکا در حال رقم خوردن است و ائتلاف های منطقه ای مثل شانگهای در برابر قدرت آمریکا در حال قدرت گرفتن است. امروز ابتکار عمل در دست مجاهدین فلسطینی است. جریان مقاومت جریان پیروز است و کسانی که سخن سازش می کردند دیگر از سازش نمی گویند. امروز در ادبیات مستکبرین حمله به ایران حذف شده زیرا ایران قدرتمند شده است. خون شهدا و تلاش برای رشد علم  و پیشرفت اقتصادی، حضور مردم در صحنه، تولید قدرت کرده است.

رییسی افزود: کشور ظرفیت‌های بسیار دارد و کارهای بسیاری انجام شده است. چهره شهرها و استان‌ها نسبت به قبل انقلاب متفاوت شده اما باید کارهای زیادی انجام شود. باید تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شود. مناطق مرزی اولویت دولت است.

ادامه دارد …