شکست تیم ملی بسکتبال ایران از فرانسه بدون حدادی

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از گروه بازنده‌های جام جهانی ۲۰۲۳، به مصاف فرانسه رفت و شکست خورد.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۷:۰۰ امروز (پنج‌شنبه – ۹ شهریور ۱۴۰۲)، تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳ (بازی نخست در گروه بازنده‌ها) به مصاف فرانسه رفت و ۵۵ – ۸۲ شکست خورد. حامد حدادی در این بازی روی نیمکت بود و به دلیل مصدومیت بازی نکرد.

ترکیب ایران:
حسن علی‌اکبری، محمد امینی، ویتر گیرگوریان، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی

نکته مهم: 
حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران به دلیل مصدومیت، در این دیدار حضور نداشت.

ترکیب فرانسه:
کوردینیر، ناندو د کولو، ایوان فورنیر، رودی گوبر و یابوسله

کوارتر اول (نیمه نخست): ۱۲ – ۹ ایران
دو امتیاز نخست این دیدار توسط فورنیر برای خروس‌ها کسب شد. امینی با توپ ربایی از فورنیر، سبد اول را برای ایران دشت کرد. درخشش گوبر زیر سبد فرانسه، حملات ایران را ناکام گذاشت تا بازی ۳ – ۸ به سود خروس‌ها پیگیری شود. با دفاع و بلاک خوب میرزایی، ایران با پرتاب سه امتیازی مشایخی برای نخستین بار در این دیدار از فرانسه پیش افتاد. یک دقیقه و ۱۲ ثانیه مانده به پایان این کوارتر، ایران ۹ – ۸ از حریف خود پیس بود. با دومین سه امتیازی مشایخی، ایران ۱۲ – ۹ این کوارتر را با پیروزی به پایان رساند.

کوارتر دوم (نیمه نخست): ۲۷ – ۳۵ فرانسه

با شروع این کوارتر فرانسه فشار دفاعی بیشتری را روی مشایخی انجام داد تا بازی ۱۴ – ۱۴ مساوی شود، اما در ادامه میرزایی ایران را ۱۶ – ۱۴ پیش انداخت. ستاره درخشان کوارتر دوم «فرانسیسکو» از تیم فرانسه بود که با نفوذهای خود فرانسه را ۱۷ – ۲۱ پیش انداخت. «اوکوبو» خروس‌ها را به امتیاز ۲۴ رساند تا «هاکان دمیر» تقاضای وقت استراحت کند. با درخشش یابوسله، خروس‌ها ۲۴ – ۳۵ از ایران پیشی گرفتند. با پرتاب سه امتیازی یخچالی بازی ۲۷ – ۳۵ شد تا اینبار فرانسوی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. نهایتا این کوارتر با پیروزی ۱۵ – ۲۶ فرانسه به پایان رسید تا شاگردان «وینسنت کالت» ۲۷ – ۳۵ پیروز نیمه نخست بازی شوند.

کوارتر سوم : ۳۶ – ۵۴ فرانسه

با شروع مجدد بازی، بهنام یخچالی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا جای خود را به سینا واحدی داد. ارسلان کاظمی نیز به دلیل مصدومیت، جای خود را به آقامیری داد. ران ۷ امتیازی شاگردان کالت، نتیجه را ۲۷ – ۴۲ به سود فرانسه کرد تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. خطای تکنیکال گوبر، پرتاب موفق مشایخی را به همراه داشت تا بازی ۳۰ – ۴۴ شود. ۵ دقیقه مانده به پایان این کوارتر، یخچالی به بازی بازگشت. خروس‌ها این کوارتر را هم ۹ – ۱۹ پیروز شدند تا ۳۶- ۵۴ پیشی بگیرند.

کوارتر چهارم: ۵۵ – ۸۲ فرانسه

یخچالی با اقدام سه امتیازی خود ایران را به سبد نخست در این کوارتر رساند. آقاجان‌پور جایگزین میثم میرزایی در این کوارتر شد تا ایران بیشتر به بازی پیرامونی روی بیاورد که البته شاگردان دمیر خیلی در این امر موفق نبودند. دفاع تمام زمین فرانسه اشتباهات بازیکنان ایران را بیشتر کرد تا با درخشش گوبر و اوکوبو، نتیجه بازی ۴۳ – ۷۲ به سود فرانسه شود. ضعیف‌ترین عملکرد ایران در این کوارتر بود تا شاگردان کالت ضمن پیروزی ۱۹ – ۲۸ در این کوارتر، مجموعا نیز ۵۵ – ۸۲ برنده این دیدار شوند. ستاره ایران در این کوارتر نوید رضایی‌فر بود که ۱۰ امتیاز را کسب کرد.

ایران در بازی بعدی خود در بین تیمهای بازنده جام جهانی، به مصاف لبنان می‌رود. ایران برای تصاحب یکی از رده های ۱۷ تا ۳۲ جام جهانی بازی می‌کند.

انتهای پیام