آغاز عملیات احداث ۲ پارک در آبادان

خوزستان - شهردار آبادان از آغاز عملیات احداث ۲ پارک بنام شهدا در این شهر با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

کلمه نیوز – یاسین کاوه پور شهردار آبادان در آیین احداث این دو پارک که با حضور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و خانواده شهیدان برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که از پیش وعده احداث پارک و توسعه فضای سبز شهری را داده بودیم با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و فرماندار جهادی آبادان اکنون این مهم وارد فاز اجرایی شد.

وی افزود: پارک شهدای بچاری در منطقه زمین شهری با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال در وسعت ٩ هزار و ۷۰۰ متر مربع می باشد که در مدت پنج ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: همچنین پارک شهدای پرورش در منطقه ایستگاه ۱۲ نیز با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع در مدت پنج ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

کاوه پور اظهار داشت: با بهره‌برداری از این ۲ پارک بوستانی تا پایان سال وسعت فضای سبز این شهر افزایش خواهد یافت ضمن اینکه سرانه فضای سبز نیز به بیش از هفت متر مربع برای هر نفر می‌رسد.

وی افزود: احداث پارک‌های درون محله‌ای در راستای افزایش و توسعه سرانه فضای سبز و ارتقای سطح سیما و منظر محلات، نشاط و شادابی ساکنان احداث خواهند شد.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه احداث فضاهای سبز و پارک‌های درون محلی از مهمترین اهداف و برنامه مدیریت شهری است، بیان کرد: علاوه بر این ۲ پارک، احداث تعداد دیگری بوستان درون محلی و بهسازی ۱۰ پارک در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

کاوه پور از احداث کمربند فضای سبز در آبادان خبر داد و عنوان کرد: برای اجرا شدن قانون هوای پاک در آبادان نیاز به احداث چند پارک بخصوص در مناطق مختلف و کمربند سبز شهری است که شهرداری به تنهایی توان اجرا شدن آن را ندارد و سایر ارگان‌ها باید در کنار شهرداری این اقدامات را برای رفاه حل مردم داشته باشند.

وی بر نگه داشت فضای سبز در این شهر تاکید کرد و گفت: نگه داشت مهمتر از احداث پارک و فضای سبز است، برای ایجاد شور و نشاط بین شهروندان بخصوص کودکان تا کنون شش مجموعه بازی در پارک‌های مختلف شهر نصب شده و خرید ۱۰ مجموعه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار آبادان از خرید خودروهای آتش نشانی و حمل زباله توسط شهرداری خبر داد و افزود: بعد از ۱۸ سال دو دستگاه توسط شهرداری آبادان خریداری شد ضمن اینکه سه دستگاه کمرپسی، یک دستگاه لودر، یک دستگاه غلطک و ۲ دستگاه آتش نشانی دیگر خریداری شده که بزودی برای خدمات‌رسانی بهتر وارد ناوگان خودرویی شهرداری خواهند شد، این اقدامات در کنار نظم و انضباط کارکنان صورت گرفته و با کسانی که در راه خدمات رسانی به مردم کم کاری کنند هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت.

زمین‌های خاکی تبدیل به فضای سبز شوند

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: احداث پارک و افزایش سرانه فضای سبز در آبادان ضروری است، در این شهر زمین‌های خالی فراوان است ولی تا کنون از آنها در راستای افزایش سرانه فضای سبز استفاده نشده است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با بیان اینکه اقدامات شهردار فعلی با شهردار گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: خدا را شکر اکنون فرصتی توسط شهرداری آبادان به وجود آمد تا زمین‌های خاکی برای ایجاد شور و نشاط شهروندان تبدیل به فضای سبز شوند.

وی افزود: حفظ و نگهداری پارک و فضای سبز از احداث پارک بسیار مهمتر است که این مهم در سال‌های گذشته در آبادان بخوبی اجرا نشده است، البته انتظار می‌رود شهروندان بخصوص ساکنان منطقه در حفظ و نگهداری پارک و فضای سبز کوشا باشند.

امام جمعه آبادان گفت: با توجه به اینکه اکثر خانواده‌ها در آپارتمان زندگی می‌کنند احداث فضای سبز در شور و نشاط اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد و امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به احداث فضای سبز و پارک کنند.

وی خواستار کاشت گونه‌های گیاهی و درختان بومی بخصوص نخل در پارک‌های آبادان شد و گفت: شهرداری کاشت نخل از جمله پاجوش در پارک‌های محله‌ای را در اولویت قرار دهد.

سایر ارگان‌ها به شهرداری کمک کنند

احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان آبادان نیز در این آیین گفت: از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان قدردانی می‌کنیم که در ۹ ماهه اخیر با انجام پروژه‌های عمرانی و اکنون فضای سبز تفاوت چشمگیری در شهر آسیب دیده آبادان رقم زده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: حجم مشکلات بسیار زیاد است و انتظار می‌روند سایر ارگان‌ها همراه شهرداری باشند تا خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان آبادانی ارائه شود ضمن اینکه دولت نیز در ایجاد زیرساخت‌ها کم و کاستی نخواهد گذاشت.

وی افزود: امروز احداث ۲ پارک با نام شهدای بچاری و پرورش مزین شده و اکنون که اینجا ایستاده‌ایم بدلیل ایستادگی و مقاومت این شهیدان در هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: فرصت برای خدمت به مردم محدود است و باید از این فرصت در راه خدمت استفاده کرد، البته در سال جاری اقدامات و پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه شهری عملیاتی شده که نوید روزهای روشن را برای این شهر می‌دهد.