در دیدار و نشست صمیمی مسوولان محیط زیست با بخشدار گله‌دار عنوان شد:

استفاده از کود مرغی فراوری نشده توسط کشاورزان عامل بوی نامطبوع و آلودگی محیط زیست

فارس_ علیرضا فرجی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهر در دیدار با بهمنی بخشدار گله‌دار شهرستان مهر برخی نارضایتی های روستاییان و اهالی این بخش را یاد آور شد و خواستار برخورد مسوولان بخش با پدیده استفاده از کود مرغی فرآوری نشده در مزارع کشاورزی شد.

کلمه نیوز_ فرجی در این دیدار بر لزوم توجه به حفظ محیط زیست و تامین رفاه شهروندان و روستاییان تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم مناطق روستایی و حومه شهر گله دار که شدیداً مورد اعتراض شهروندان و روستاییان است، استفاده کود مرغی فرآوری نشده توسط کشاورزان است که با استفاده از کود مرغی درمحیط کشاورزی باعث ایجاد آلودگی خاک، پیدایش حشرات ناقل، نفوذ به آب های زیرزمینی وآلوده کردن آن وهمچنین ایجاد بوی نامطبوع در محیط شده است.

وی ادامه داد: حل این چالش به تنهایی توسط محیط زیست مقدور نیست و می طلبد تمام دستگاه های مسئول ازجمله شبکه بهداشت و مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداری همکاری کنند.

وی همچنین موضوع جمع آوری زباله و پسماند در مناطق روستایی این بخش را گوشزد کرد و گفت: عدم رعایت روند اصولی جمع آوری و دفن زباله‌ها در اکثر نقاط قابل مشاهده است و لازم است در این زمینه تمهیدات ویژه بکار گرفته شود.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مهر اظهار داشت: امروزه توجه به محیط زیست درتمامی بخش‌های کشور بالاخص محیط‌های روستایی اهمیت یافته است تا باتوجه بهتر و بیشتر بتوان در عین بهره‌برداری مناسب از محیط از آن حفاظت شود.

فرجی اضافه کرد: مناطق روستایی به واسطه نزدیکی بیشتر به طبیعت، اثرات مستقیمی که بر طبیعت می گذرد و تاثیراتی که از طبیعت می‌پذیرد از اهمیت بسزایی برخوردارند، این امر ضرورت توجه به محیط زیست روستایی را دوچندان می‌کند.

بهمنی بخشدار گله دار، مسائل و رعایت قوانین زیست محیطی را مهم دانست و قول داد موارد بیان شده را پیگیری کند.

وی افزود: به منظور بررسی مشکلات محیط زیستی بخش گله دار در اسرع وقت جلسه ای با حضور اداره محیط زیست و دهیاران و دیگر مسولین ذیربط تشکیل و موارد مطرح شده به طورجدی بررسی خواهد شد.

در پایان ضمن هماهنگی با شهرداری گله دار از محل سایت دفن پسماند شهرگله دار بازدید میدانی به عمل آمد و در این مقرر شد اقدامات اصولی تر توسط شهرداری به طور جد پیگیری شود.