معصومه مویدی خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه انجام فعالیت های ترویج کشاورزی در فارس

فارس_ مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انعقاد یک تفاهم نامه اجرای فعالیت های آموزشی و ترویجی بین این مدیریت با مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی استان فارس خبر داد.

کلمه نیوز_ معصومه مویدی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه مذکور در گردهمایی مدیران اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان های این استان در میمند شهرستان فیروزآباد گفت: انعقاد این تفاهم نامه در راستای اجرای طرح افزایش نفوذ دانش و فن آوری در عرصه های تولیدی بخش کشاورزی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بند ۷ ماده ۶ اساس نامه اتاق اصناف کشاورزی ایران بر همکاری با وزارت جهاد کشاورزی جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی و مهارت نیروی انسانی شاغل در این بخش تاکید دارد، افزود: انعقاد تفاهم نامه موصوف مستند بر این بند و ماده تصریح شده در اساس نامه اتاق اصناف کشاورزی نیز می باشد.

به گفته وی؛ بند و ماده قانونی فوق الذکر در جهت مردمی کردن فعالیت های آموزشی و ترویجی و ایجاد هم افزایی است از این رو تفاهم نامه ما بین مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی این استان امضاء شد.

مویدی می افزاید: موضوع این تفاهم نامه، هم افزایی برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و ترویجی در بخش کشاورزی استان فارس با شعار علمی نمودن و دانش بنیان کردن کشاورزی است .

مدیر هماهتگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه گروه هدف این تفاهم نامه، بهره برداران بخش کشاورزی مستعد برای آموزش، متقاضیان و علاقه مندان ورود به بخش کشاورزی و کشاورزان و بهره برداران پیشرو هستند، ابراز کرد: شاغلین و اعضاء بخش کشاورزی زیر مجموعه نظام صنفی کارهای کشاورزی نیز مشمول این تفاهم نامه برای دریافت و برخورداری از آموزش های تکمیلی هستند.

مویدی گفت: در این گردهمایی علاوه بر امضاء تفاهم نامه، موضوع مدیریت هوشمند بازار و تغییر رویه تولید محصولات کشاورزی نوین به سمت توسعه بازار، حرکت به سمت کشاورزی نوین و هدفمند، ایجاد زنجیره های تولید و تامین محصولات کشاورزی با هدف افزایش سهم کشاورزان، حدف واسطه گری و حفظ حقوق مصرف کنندگان، صدور پروانه کسب کشاورزی و شناسنامه دار کردن باغات نیز مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

گردهمایی هم اندیشی فصلی مدیران اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان های استان فارس با حضور مشاور اتاق اصناف کشور، رئیس انفورماتیک سامانه سبک، مشاور حقوقی اتاق اصناف ایران، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل تعاون روستایی این استان و تعدادی دیگر از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شده بود.