برخورد با مقصرین آبگرفتگی در اهواز

خوزستان - استاندار خوزستان گفت: ماندگاری آب در بارندگی اخیر در اهواز نسبت به سال گذشته کمتر بود، اما شهرداری و آبفا باید با مقصرین آبگرفتگی در این شهر برخورد کنند.

کلمه نیوز – علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: بارندگی‌های حوزه جنوب کشور بر خلاف دیگر نقاط، سریع و با وسعت زیاد است بنابراین باید تمهیدات لازم، جهت رفع آبگرفتگی در سطح شهر انجام شود. در بارندگی چند روز گذشته، ۶۱ نقطه در سطح شهر اهواز دچار آبگرفتگی شد که لازم است شهرداری و آبفا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات این مناطق اقدام کنند.

حسینی محراب تصریح کرد: بسیاری از مواقع بارندگی‌ها به گونه‌ای است که شبکه فاضلاب اهواز گنجایش تخلیه یکباره این مقدار آب را ندارد به همین دلیل دفع آب‌ها چند ساعتی طول می‌کشد. بارش بیش از ۳۵ میلیمتر بارندگی در استان نشان از سالی پرباران است که خداوند را شاکر هستیم و مسئولان استان موظف به استفاده از تمام امکانات در جهت رفع آبگرفتگی‌ها هستند.

حضور معاونین استانداری در هشت منطقه شهرداری اهواز برای مدیریت آبگرفتگی‌ها

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی روز دوشنبه، معاونین استانداری در هشت منطقه شهرداری اهواز حضور داشته تا در کنار شهرداران و مسئولان آبفا به صورت لحظه‌ای کار را رصد کنند.

حسینی محراب بیان کرد: شهرداری و آبفا باید پمپ‌های مکنده را مورد برسی قرار دهند تا در شرایط بحرانی مشکلی ایجاد نشود و همچنین باید ماموران مستقر در ایستگاه‌های پمپاژ به صورت شیفتی در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

به هنگام بارندگی، حضور تمامی مدیران در استان الزامی است

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بارندگی چند روز گذشته بسیاری از آبگرفتگی‌های اهواز به دلیل غفلت و نقص انسانی رخ داد اظهار کرد: این نقاط باید هر چه سریعتر رفع عیب شده تا در بارندگی‌های آینده کمتر با مشکل آّگرفتگی مواجه شویم. در زمان بارندگی تمامی دستگاه‌ها باید در حالت آماده باش قرار بگیرند.

حسینی محراب تصریح کرد: از هه مردم اهواز و سایر نقاط استان درخواست می‌کنم که با صبر خود در رفع مشکلات استان از جمله آبگرفتگی‌های پس از باران کمک کنند.

استاندار خوزستان به تشکیل یک تیم اطلاع رسانی در مواقع بحران اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ستاد مدیریت بحران اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق بوده بنابراین مسئولان مربوطه باید از طریق صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا اطلاع‌رسانی لحظه‌ای داشته باشند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان فعالیت بارشی از اوایل وقت روز چهارشنبه ۲۴ آبان در استان آغاز شد و تا اواسط روز جمعه ۲۶ آبان تداوم داشت و در اهواز بیش از ۲۷ میلیمتر بارندگی ثبت شد.