مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی:

دو پروژه مسکن مهاجران و امیرکبیر بزودی افتتاح می شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی گفت: دو پروژه مسکن شامل ۵۴ واحد در شهر جدید امیرکبیر و ۴۸ واحد در شهر مهاجران آماده تحویل و افتتاح است.

سعید میرزایی در نشست خبری امروز، افزود: شهر جدید امیرکبیر در نهضت ملی مسکن استان مرکزی پیشرو است و در دولت سیزدهم که ساخت مسکن شتاب بیشتری گرفته، بار اجرای طرح جوانی جمعیت استان بر دوش شهر جدید امیرکبیر است.

وی اظهار کرد: قانون اهدای زمین ۲۰۰ متری را به طرح جوانی جمعیت تعلق داده که در شهر جدید امیرکبیر مورد استقبال واقع شده است.

میرزایی با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر جدید، سرریز جمعیت شهر مادر اراک به این شهر ها است و شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر باید این بار را به دوش بکشند، ابراز کرد: حدود ۷۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر تایید شدند و زمین های ۳۰۰ متری برای این طرح در نظر گرفته شده که متقاضی باید هزینه مازاد زمین را پرداخت نماید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی ادامه داد: حدود ۹۷ قطعه زمین در سال جاری تقدیم متقاضیان طرح جوانی شد و ۱۶۶ قطعه هم به افرادی که ۱۰۰ متر مازاد را پرداخت کرده اند تعلق گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از متقاضیان توان پرداخت هزینه مازاد زمین را نداشتند، در محله ۵ امیرکبیر ۳۰۰ قطعه ۳۰۰ متری به زمین های ۲۰۰ مترمربعی تبدیل شد و ۹۰۰ قطعه در محله ۵ آماده واگذاری به متقاضیان طرح جوانی جمعیت است که قرار بود در دهه فجر آماده شود اما تاکنون بنیاد مسکن ۱۰درصد آن را آماده کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی گفت: برای هفته جاری در بخش واگذاری زمین اولویت با چند فرزندی ها و اولویت با تعداد فرزندان بیشتر است و بعد اولویت با ۳ فرزندی ها و افرادی که فرم ج آنها سبز است، خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی، بیان کرد: ما متولی ساخت شهر در شهر جدید هستیم یعنی ساخت مدرسه، ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و پارک نه متولی ساخت مسکن، بنابراین زمین هایی که برای فروش گذاشته می شود هزینه آنها برای انجام این خدمات صرف می شود.

میرزایی افزود: با عنایت به اینکه در شهر جدید امیرکبیر ۷۰ دانش آموز دبیرستانی وجود دارد که برای تحصیل به اراک مراجعه می کنند، بنا داریم طرح ساخت دبیرستان و ساخت پارک را در بهار سال آینده اجرایی کنیم.

وی به استفاده از تصفیه فاضلاب در شهر جدید امیرکبیر اشاره کرد و ادامه داد: خط انتقال پساب ۵۰۰ مترمکعب در بهار امسال آغاز و از پساب آن برای فضای سبز استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید استان مرکزی گفت: جدا سازی آب شرب از آب خاکستری در محله جدید شهر جدید امیرکبیر در دستور کار شرکت است، ساخت شهر هوشمند و استفاده از فیبر نوری هم با جدیت درحال پیگیری است و در ۲ ماه آینده اجرای آن عملیاتی می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه ایجاد فیبر نوری هم در دست پیگیری است، اضافه کرد: پروژه های متعددی را امسال با مشاوران قرارداد بسته ایم که پس از تایید فاز اول، اجرای آنها آغاز می‌شود که از مهمترین آنها می توان به قطار بین شهری مهاجران و امیرکبیر اشاره کرد که پس از تایید مدیر کل راه آهن کشور طراحی آن آغاز می شود، همچنین طرح ورودی شهر که فاز یک آن انجام شده و بعد از تاییدیه شرکت عمران کشور و امیرکبیر طرح ورودی که طرح فرش ساروق است تحویل می شود و سال آینده اجرای آن آغاز می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای ساخت دو مسجد در امیرکبیر و یک مسجد در مهاجران قرارداد منعقد شده که سال آینده اجرای آن آغاز خواهد شد و ساخت پارک کودک در ۳ هزار مترمربع نیز سال آینده شروع می شود و در بهار آینده بعد از ماه رمضان برگه واگذاری زمین ها نیز به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اهدا می شود.

میرزایی در خصوص پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه ها نیز یادآور شد: برخی از پروژه ها مانند پروژه بهاران با ۷۷ درصد، پروژه ۱۵۰ واحدی سپهر ۳۰ درصد و
پرنیان با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستند.

وی همچنین از اجرای طرح سالن ورزشی چند منظوره سال آینده در امیرکبیر خبر داد و ابراز کرد: برای انجام سریع پروژه نیازمند همکاری دستگاه های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب و یاری خیران هستیم.