دکتر سید محمد جمالیان نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان:

افزایش جذب پرستاران را در صورت ورود به مجلس پیگیری خواهم کرد

مرکزی-کلمه نیوز-دکتر سید محمد جمالیان نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان در جمع مردم شهرستان کمیجان، گفت: امروز با بحران نیرو در بخش پرستاران، کادر بهداشت و درمان مواجه ایم که اگر افزایش جذب پرستاران و کادر درمان که جز ضعیف ترین قشر از لحاظ درآمدی هستند را نتوانیم محقق کنیم در بحث درمان و سلامت نیز دچار مشکل می شویم.

وی افزود: کمبود درآمد در اقشار دیگر نیز همچون فرهنگیان هم وجود دارد و اگر کشوری می خواهد آباد شود باید به فرهنگ و آموزش آن بپردازد.

دکتر جمالیان اظهار کرد: افزایش جذب پرستاران و کادر درآمد و پیگیری مطالبات آنها را در صورت ورود به مجلس در کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه دومین استان سالمند هستیم و زیرساخت‌های مراقبت از سالمندان را در استان نداریم، ابراز کرد: شاید عده ای سوال کنند ۴ سال که خودت رییس دانشگاه علوم پزشکی بودی چرا این کار را انجام ندادی؟ باید در پاسخ بگویم،چون برای انجام یکسری از کارها مانند بحث سالمندان نهادهای دیگری همچون بهزیستی و …نیز باید کمک کنند و قوانین تسهیل کننده نیز وجود داشته باشد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: باید مسئولان یکدست، متحد و مطالبه گری داشته باشیم تا بتوانیم خواسته ها و مطالبات حوزه های انتخابی خود را پیگیری کنیم.

نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های اراک، خنداب و کمیجان در جمع مردم شهر میلاجرد، نیز گفت: الان بیماران قلبی ریوی و جانبازان شیمیایی برای تهیه اسپره درمانی خود با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: حضور یک پزشک در کمیسیون بهداشت و درمان هم در سطح کشور و هم در سطح استانی به کاهش مشکلات حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

وی ابراز کرد: بخش صنعتی شدن میلاجرد همچنان بدون پیگیری باقی مانده و این نشان از بی برنامگی است که آسیبش به مردم می رسد.

دکتر جمالیان گفت: باید برنامه ریزی داشته باشیم و از ظرفیت جوانان، نخبگان و دانشگاهیان استفاده کنیم و به جوانان اعتماد کنیم.

وی در مورد زمین های اوقافی گفت: قولی نمی دهم که در حد توانم نباشد اما با صدای قوی این موضوع را پیگیری می کنم.

دکتر جمالیان ادامه داد: در بحث درمانگاه میلاجرد نیز اگر به مجلس ورود کنم افزایش و ارتقا سطح درمانگاه و بیمارستان را در برنامه دارم که مردم برای بحثهای تخصصی و فوق تخصصی نیز نیازی به مراجعه به اراک نداشته باشند، همچنین قول می دهم در صورت ورود به مجلس نیرو و امکانات تخصصی بهداشت و درمان و سلامت را به این منطقه بیاورم.

وی یادآور شد: شاید سوال شود خودت ۴ سال رییس دانشگاه علوم پزشکی بودی چرا این موارد انجام نشد؟ باید در پاسخ بگویم برای گرفتن تجهیزات به یک نیروی دسته جمعی نیاز داریم، یعنی رییس دانشگاه به تنهایی در وزارت خانه قدرت چانه زنی ندارد و نیاز به نیروی جمعی در این زمینه است و در بخش خانه های بهداشت نیز مشکل در قوانین است که باید از طریق مجلس تصحیح و تصویب شود.