مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان مرکزی برگزار می شود

مرکزی-کلمه نیوز-مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۲۲ امامزاده شاخص استان مرکزی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی افزود:مراسم احیای شب‌های قدر به میزبانی بقاع متبرکه استان مرکزی همراه با قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی بیان کرد: با فرارسیدن شب‌های قدر، مردم استان مرکزی با شور و شعور حسینی و حضور در بقاع متبرکه مراسم مخصوص شب قدر را انجام و در میان زمزمه‌های العفو العفو حاضرین، بخشش گناهان خود را از خداوند متعال طلب نموده و برای فرج امام زمان(عج) دعا خواهند کرد.

حجت الاسلام واحدی ادامه داد:شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای را نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

وی اظهار کرد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب است که مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر آنها مشخص می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:امسال همچون سال های گذشته، مراسم عزاداری شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی برگزار می شود.

وی بیان کرد: در شب های قدر ۲۲ بقعه و امامزاده شاخص در قالب اجرای طرح ضیافت الهی میزبان برنامه های این شب هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: مراسم عزاداری و احیای شب‌های قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان با حضور سخنرانان و مداحان و دعاخوانان مطرح کشوری و استانی همراه با برنامه‌های قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم سر گرفتن قرآن و مراسم عزاداری امیرالمومنین (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام واحدی گفت: در شهرستان اراک امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون (س)شهر اراک، امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده ۷۲تن (ع) روستای ساروق ، امامزادگان ابوالقاسم (ع)و علی (ع)روستای گوار میزبان برگزاری مراسمات شب های قدر هستند.

وی تصریح کرد :مراسم شب های قدر در امامزادگان اسحاق (ع)،شاهزاده حسین (ع)،سید علی اصغر (ع)،سید ابورضا (ع) و سید یحیی (ع)ساوه برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: این مراسم در شهرستان تفرش در امامزاده محمد (ع)،امامزادگان آستانه در شهرستان شازند،امامزاده محمد مسعود (ع)خنداب،امامزادگان فضل و یحیی (ع)محلات ،امامزاده ابوطالب (ع)خمین،امامزاده فاطمه صغری (س)آشتیان و شاهزاده احمد ذلف آباد برگزار می شود.