رتبه اقتصادی چین منفی شد

گروه اقتصادی: موسسه رتبه‌بندی فیچ بازنگری چشم‌انداز خود در رتبه‌بندی بلندمدت پیش‌فرض ارز‌های خارجی (IDR) چین را از ثبات به منفی تغییر داد. فیچ، چشم‌انداز چین را منفی و رتبه A+ را تایید کرد. به گزارش ایسنا، موسسه رتبه‌بندی فیچ بازنگری چشم‌انداز خود در رتبه‌بندی بلندمدت پیش‌فرض ارز‌های خارجی (IDR) چین را از ثبات به منفی […]

گروه اقتصادی: موسسه رتبه‌بندی فیچ بازنگری چشم‌انداز خود در رتبه‌بندی بلندمدت پیش‌فرض ارز‌های خارجی (IDR) چین را از ثبات به منفی تغییر داد.
فیچ، چشم‌انداز چین را منفی و رتبه A+ را تایید کرد.
به گزارش ایسنا، موسسه رتبه‌بندی فیچ بازنگری چشم‌انداز خود در رتبه‌بندی بلندمدت پیش‌فرض ارز‌های خارجی (IDR) چین را از ثبات به منفی تغییر داد.
فیچ به کسری‌های مالی گسترده و افزایش بدهی‌های دولتی به‌عنوان عواملی اشاره کرد که بر موارد مالی این کشور تاثیر منفی گذاشت و در عین حال تایید رتبه A+ چین را با بیان اینکه این کشور توسط اقتصاد بزرگ و متنوع خود حمایت می‌شود، توجیه کرد.
همچنان چشم‌انداز رشد تولید ناخالص داخلی چین در مقایسه با همتایان خود، نقش حیاتی در تجارت جهانی کالا و منابع مالی قوی خارجی دارد.
این آژانس پیش‌بینی کرد که کسری بودجه عمومی این کشور در سال ۲۰۲۴ به ۷.۱ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد و افزود که انتظار دارد بدهی عمومی دولت در سال ۲۰۲۴ به ۶۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.
علاوه بر این، فیچ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را به دلیل ضعف مداوم بخش املاک در سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ درصد کاهش می‌دهد.
به نقل از اکونومی، این گزارش همچنین در مورد خطرات کاهش تورم بدون پیش‌بینی دوره طولانی کاهش آن هشدار داد.